Wie gebruikt er een loep en wat dan?

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik aan de bril en ik merk ook dat ik met het modden steeds meer moeite heb alles goed te zien.
Dus ik denk aan een loep, vergrootglas met lamp o.i.d. om het allemaal wat makkelijker te maken.

Geen dure profi toestanden van honderden euro’s hoor maar een makkelijk hulpmiddel.

Wat gebruiken jullie?

Groetjes, André

1 like

het loepje dat bij mijn speedmaster zat

4 likes

Heb ik…is zeker handig.

2 likes

Ik gebruik een oogloep en een vergrootglas met lamp/klemmetjes. Erg handig.

1 like

1 like

Oogloep, altijd handig. En als ik het extra goed wil bekijken een oude vaste telelens van mijn goede camera, daar kan geen loep tegenop.

1 like

Loeplamp. Op MP kan je er altijd wel één scoren.

2 likes

Is dit voor horloge gerelateerde doeleinden?

4 likes

Ik gebruik meestal een als deze Optivisor; dan hou ik mijn handen vrij. Zet ik over mijn leesbril heen op. :slightly_smiling_face:

1477013181

Zeer aan te bevelen!

3 likes

Ik gebruik deze, die van origine is aangeschaft voor het solderen van SMD componenten.

afbeelding

1 like

…en je wilt dat ook echt weten? :joy:

3 likes

Ik repareer geen uurwerken maar een bandje wisselen of inkorten, geschroefd of pennen doe ik wel zelf. Als ik t moeilijk kan zien leen ik de borduurloep-lamp van mijn vriendin even. Deze:

1 like

Nee joh, laten we er maar over ophouden. Niet groter maken dan dat het is :sweat_smile:

6 likes

Het zou duidelijker zijn als je van de titel het volgende maakte:
“Wie gebruikt er een loep en zo ja, welke dan?”
“Tips gezocht: Welke loep kunnen jullie aanbevelen?”

Nu lijkt het alsof je vraagt wat er gebeurd wanneer je je loep gebruikt. :slight_smile:

Borduren is z’n tweede hobby.

Maar om de vraag van TS te beantwoorden, ik zou geneigd zijn om Bausch & Lomb lenzen / loepjes aan te bevelen. Even googlen en je ziet dat mensen ook dingen over Behr zeggen, al ken ik het merk niet.

https://forums.watchuseek.com/f6/what-some-decent-watchmaker-loupe-2560298.html

Een oogloep met 5x vergroting lijkt me dikke prima, en die kosten op de baai de hele wereld niet.

1 like

:joy: ach mag best…

2 likes

Ik gebruik een oogloep maar ik vind het irritant. Gebruik het alleen om te kijken hoe en waar iets zit maar het sleutelen zelf doe ik op het blote oog.
Als ik echt wil inzoomen zet ik het loepje voor de camera van m’n telefoon en dan zoom ik in.

1 like

Ik doe mijn contactlenzen - 4 uit en zet dan een leesbril +3.5 op. Heb ik nauwelijks nog een loep nodig en zie ik ook nog diepte.

4 likes

Dank allemaal.

Genoeg opties, hoeven we niet langer op voort te BORDUREN :wink:
Ik zal het allemaal eens onder de LOEP nemen :+1:

1 like

alleen dan kan ik mijn lenzen niet meer terugvinden

Voor €17,50 gekocht bij de kringloopwinkel.

2 likes