Wie gebruikt er een watch winder?

Bij de Tissot T-race 2014,zat een watchwinder in de vorm van een motorhelm. Erg gaaf. Heb mijn vrouw derhalve gezegd dat ik een winder ging kopen ipv weer een horloge.

Marc-B1 Schreef:

Een goede watchwinder is niet duur,maar super-duur
!
Kijk eens op de site van Orbita - daar kan je
trouwens ook de instellingen vinden inzake links
of rechtsdraaien enz… per werkje.

Ik zou een watchwinder alleen maar kopen voor
horloges met veel complicaties, zodat je ze niet
elke keer moet instellen wanneer je het horloge
wil dragen.

Voor de rest zie ik er het nut niet zo van in.

Heb er ook een eentje gehad van de Rikketik - was
wel leuk om naar te kijken - ook een eyecatcher in
de woonkamer, maar na een paar jaartjes heeft ie
het toch begeven.

Daar is ie weer, het regelmatig terugkerende watchwinderstopic…:wink:

Verder wat Marc schrijft: alleen zinvol voor horloges met zeer uitgebreide kalenderfuncties.
Gewone automaten en handopwinders afwisselend c.q. af en toe dragen om de olie gangbaar te houden.

En ja, het is natuurlijk leuk om naar te kijken en bovendien goed voor de handel in watchwinders.

1 like

Ik slinger mijn automaten nooit. Ik doe ze gewoon om en ga ontbijten. Na het ontbijt zit er genoeg gangreserve in om hem rustig op tijd te zetten.

Het is mijn ochtendritueel geworden. :slight_smile:

1 like

Zo doen ik het ook, heb er 2 op moment,om de dag wissel ik van horloge, :slight_smile:

En dat is een stokoud topic dat gereanimeerd is…

Watchwinders leveren alleen extra slijtage. Het is onnodig en niet mechanisch verstandig.
Het is zoiets als je auto altijd stationair laten draaien zodat 'ie warm is als je ermee wilt rijden.

2 likes

Wat een onzin.

Kan iemand dit topic laten inslapen… Er is al zoveel geschreven hier over ja of nee…

3 likes

Whatever.

Gun nieuwe leden deze info toch. Jij hoeft het niet te openen. O, je bent zelf ook nog vrij nieuw.

1 like

Klopt. Die info is best te vinden met de zoekfunctie. Ik als nieuw lid had dat snel geleerd.:wink::+1:

4 likes

Mooi, een link naar een nutteloos blog waar tig keer hetzelfde artikel staat, maar steeds met een andere merk ingevuld. Het hebben we wat aan :+1:t2:

1 like

Ok dan…

Hier geen watchwinders maar zo een drie op rij bijvoorbeeld zou best leuk staan in mn kantoor, puur decoratief.
Gewoon quartzhorloges erin kan ook, geen mens die dat opvalt. :blush:

5 likes

Ewa mo, wat is dit voor chat gpt gegenereerde onzin.

3 likes

welnee, enkel als je veel horloges hebt met veel complicaties zoals perpetual calenders, maanstanden en andere drukte. Je auto laat je 's nachts ook niet stationair draaien, om in de ochtend makkelijk weg te rijden

2 likes

Een auto mss niet, maar een lamp gaat stuk van aan en uit doen. Ik kocht mijn huidige huis in 2010. Toen heb ik de lampen aangedaan en nooit meer uitgedaan.

1 like

Goed bezig! Ik denk dat je flink wat hebt bespaard op lampkosten! :+1:

Dit is net zo idioot als de hele dag door de verwarming opstoken en de ramen openzetten als het te warm wordt. Mijn oom die in Amerika woonde deed dit dus. :man_facepalming:

Watchwinders zijn pure stront die je uurwerk nodeloos laten slijten.

Laat je je auto ook dag en nacht stationair lopen?

Wat een slecht advies. Heb je aandelen in die winder-handel waar je naar linkt?

3 likes

Wat is dit voor schaamteloze reclameuiting?

Zitten we hier echt niet op te wachten. Als je iets te verkopen hebt koop je maar gewoon advertenties in op google ads.

Ik heb er twee, en onlangs nog eentje (een enkelvoudige) verkocht aan @ArjenD, want ik ben de verzameling automaten aan het afbouwen ten gunste van (high accuracy) quartz exemplaren.
Ze draaien wel hoorbaar, maar niet storend (echter staan niet in een slaapkamer).
Ze zijn op allerlei manieren in te stellen per horlogeplaats (draairichting en -snelheid cq. interval).

3 likes

Heb jaren geleden een watchwinder gehad voor een horloge. Heb je meerdere automaten, staan er een of meerdere stil. En, als je het nuchter bekijkt, is een watchwinder wel handig, maar is het nodig? Ik vind van niet. Waarom de horloges die je niet draagt onnodig opwinden? Je auto laat je ook niet stationair voor de deur lopen mocht je her deze week nog nodig hebben…

Voordat je het horloge gaat dragen, gewoon 10-20x opwinden, tijd gelijk zetten en dragen😊

1 like