Wie heeft de Citizen NH8389-88LE (gehad) ?

Ik ben onder de indruk van de NH8389-88LE. Een blauwe automaat duiker voor een leuke prijs.
Hij is echter 46mm groot. De lugs zijn wel klein. Ik heb een pols van 18,5 cm.
De foto zegt doen. De maat zegt niet doen.

Heeft iemand ervaring met dit horloge ? Draagt hij kleiner dan de maat doet vermoeden ?

5 likes

Mooi ding. Dit topic hou ik ff in de gaten​:ok_hand::blush:

1 like

Zooo deze Citizen kende ik niet! :heart_eyes:

1 like

Mooi apparaat zeg👍 Voor de prijs van een skx is het t proberen waard lijkt mij. Idd erg korte lugs … Ben nu ook nieuwsgierig hoe dit er op de pols uit ziet

1 like

Kan iemand dit vertalen en/of samenvatten ? :wink:
Wel veel mooie foto’s in dit artikel.

Update

Even Google translate er op los gelaten. :joy:

Het is 46 mm in diameter en ongeveer 13 mm dik - het geeft een zeer harmonieuze en proportionele constructie. Ondanks de grootte hoef je geen heel grote pols te hebben, maar het is bekend dat deze zeer slank niet het meest geschikt zijn voor zo’n groot horloge. Dit wordt ondersteund door wijd uit elkaar geplaatste korte oren, waartussen we een 24 mm brede riem of armband kunnen passen, die als een set de pols redelijk bedekt en het effect van mogelijk uitstekende oren uit de pols minimaliseert.

2 likes

Ziet er veelbelovend uit :slightly_smiling_face:
Mooi hoe de bezel is geĂŻntegreerd in de kast. Lijkt in dat opzicht wel wat op de Tuna.

1 like

Hij ziet er prachtig uit.
Met jou 18,5 pols denk ik dat het zeker kan!

1 like

Ik heb hem wel eens bekeken (ze hadden hem bij Siebel). Hij is mooi, maar vond hem wel erg groot qua diameter en bandbreedte. Inderdaad zijn de lugs kort dus dat maakt hem toch redelijk draagbaar.

Ik vond het vooral jammer dat hij lijkt op een duiker maar dat niet is, want geen schroefkroon en geen hoge waterdichtheid. Ook vond ik de achterzijde niet geweldig afgewerkt. Maar goed, voor dagelijks gebruik heb je daar weinig last van en de kleur blauw is wel echt heel mooi!

3 likes

Ik vond die hele serie automaten van Citizen wel mooi, maar gezien de grootte, geen schroefkroon en WR van 100m besloten om toch maar te gaan voor de BN0151-09L. Dat is de eco drive versie met een WR van 200m en een schroefkroon. 43 mm en 12 mm dik. Prijs is volgens mij gelijk.

Qua looks wint de automaat, maar ik ben helemaal blij met mijn eco drive.

Mocht je toch gaan voor de automaat, dan ben ik heel benieuwd naar de foto’s.

https://www.google.nl/amp/s/watchyourselves.com/citizen-eco-drive-bn0151-09l-promaster-dive-watch/amp/

1 like