Wie heeft (draag) ervaring met het merk Meistersinger

Ik heb met veel plezier het WATCH jaarboek 2007 doorgekeken. Mijn oog viel dus op Meistersinger die, in mijn ogen hele mooie eenvoudige horloges maken. Er is een hele serie met maar 1 wijzer, heel apart (ik weet dat er meer merken zoiets hebben). De prijzen zijn aantrekkelijk, vanaf EURO 550. De grote vraag is echter wie heeft er (draag)ervaring met dit merk en zo ja met welk type uit de serie.

Als antwoord op jouw vraag: ik heb (draag)ervaring met een Meistersinger: heb een tijdje een Jaaro 43mm met Unitas uurwerk gehad.

Iets specifieks dat je wilde weten ?

Groet
Mark

EverCare,
Ik heb sinda een jaar een 1Z en draag die met veel plezier. Wat me wel opvalt is dat het voor mij geen daily beater is geworden. Dat heeft te maken met de wat sjieke uitstraling die de klok heeft (mijn mening he :slight_smile: en het feit dat je niet in één oog opslag de tijd kunt aflezen. Door het 1 wijzer systeem moet je toch even goed kijken hoe laat het nu precies is.
Verder een prachtige klok voor een redelijk bedrag. Het is een van de weinige klokken waar ik nog wel eens opmerkingen over krijg. Het standaard bandje is prut maar is snel te vervangen door een beter exemplaar.

Kortom: aanschaffen!

MarkV, dat type (Jaaro) ken ik niet, vindt het ook niet in hun catalogus, via internet, terug. Wil gewoon weten, bevalt het horloge, hoe is de kwaiteit (glas, kast, band) etc…

Abe, bedankt dat wordt dus bij het kopen naast de korting er een 2e band erbij “bietsen”.

Hallo Evercare, ik heb ook een MS gehad, was er zelf niet dubieus tevreden over.

Horloge is wel mooi, en de prijs/kwaliteit verhouding zit ook dik in orde, maar ik zou het zelf niet zo gauw meerkopen, voor dat bedrag zijn er ook wel andere leuke dingen te koop. Vind ik dan tenminste. :slight_smile:

Bedankt Jaap-Wim, maar doe dan eens een betere suggestie?

Voor 550 euro zou ik eerder gaan voor een Tissot Le Locle

Kost nieuw 330euro, dus houd je nog geld over ook. Heeft daarnaast een datum (is wel handig vaak) en gewoon 3 wijzers. Daarnaast streepjes ipv de 01, 02, 03 etc. combinatie. :slight_smile:

Ik hoor graag wat je daarvan vindt.

Jaap-Wim, zeker een mooie. Komt wat spec (caliber, 3 wijzers, datum) overeen met de MS Scrypto automatic, die is wel 598. Is wel groter 43 ipv de Tissot 39. Kortom het wordt weer moeilijk omdat ik die ene wijzer wel heel leuk vindt. Als je nog anderen weet?..Ik hou me aanbevolen. Voor mij wordt het weer moeilijk kiezen…maar erover kletsen is ook leuk immers het hebben van de zaak ik vaak het einde van het vermaak. Ik hou me dus aanbevolen voor meerdere types. Ik hou je op de hoogte welke het wordt maar mijzelf kennende kan dit wel eens maanden aan gaan lopen.

Okay, wat dacht je van de NOMOS die ik laatst heb gekocht?

Kost wel wat meer helaas. :wink: Ik he bje trouwens een PB gestuurd.

Ik heb een meistersinger No. 1. (1 wijzer, 43 mm). Ik vind het een mooi horloge, maar inderdaad, vaak draag ik haar niet. Je kunt niet in een snelle blik zien hoe laat het is. Je moet zo’n horloge denk ik zien als een horloge die je voor de lol heel af en toe eens draagt. Naar mijn mening trouwens is er niets mis met de horlogeband.

De meistersingers met twee wijzers vind ik niet bijzonder. Voor dat geld koop je leukere horloges.

Kijk eens op stowa.de, hele leuke klpkjes zoals nomos en dit vanaf 300 euro

Of M. Schneider & Co. Vanaf Eur 249,00: http://www.msc-uhren.com/

De Jaaro is een limited edition (?) van de klok met een hand, in 43 mm met een koper/zalm kleurige wijzerplaat.
Mijn model (die nu in bezit is van een mede-horloge enthousiast) had het Unitas hand-opwind uurwerk.

Goede klok voor dat geld. Afwerking van het uurwerk was okay, gezien de aanschafprijs: verwacht natuurlijk geen finishing op het nivo van JLC…
Er zat geen saffier glas op, maar dat kon je wel als optie bestellen. Weet niet of je erg zuinig bent - da’s misschien wel een aanrader…

Ik droeg 'm niet vaak, maar was er op zich wel tevreden over. Heb 'm uiteindelijk maar verkocht omdat hij met mijn langzaam uitdijende collectie naar mijn zin te weinig gedragen werd.

Groet
Mark

Duidelijk, heb ik weer wat geleerd