Wie heeft een aantal tips voor mij?

Geachte forumleden,

Om maar met de deur in huis te vallen heb ik geen enkele verstand van horloges. Ik heb wel een aantal liggen, waaronder een naar horen zeggen zeldzame Seiko, een erfstuk van mijn vader. Nu zit daar ook de kneep.

Ik wil graag een horloge kopen die kwalitatief zeer hoogstaand is, of eenvoudig te onderhouden cq. repareren. Dit horloge moet een familiestuk worden die ik aan mijn zoon wil schenken (is nu 2) wanneer hij bijvoorbeeld kinderen krijgt of wanneer mijn pols ‘koud’ is.

Nu heb ik al gekeken welk horloge ik mooi zou vinden. Dan kom ik toch op eenvoudige tijdloze horloges uit als bijvoorbeeld de ‘Gant Park Hill, Belmont’ e.d. Nu is Gant volgens mij geen merk die decennia meegaat. Mijn vraag is dan ook of iemand van u een tip heeft naar welk merk(en) ik het beste kan kijken om dit voornemen te realiseren. Dan doel ik op merken met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding daar ik geen (tien)duizenden euro’s wil uitgeven aan een Rolex of Cartier bijvoorbeeld.

Alvast hartelijk dank voor de reacties.

Eerste reactie: Jaeger leCoultre… Ik heb met exact hetzelfde in mijn achterhoofd bij de geboorte van mijn zoon een JLC Reserve de Marche gekocht.

Het zijn weliswaar kostbare horloges, maar als je kijkt naar het nivo van de afwerking, kun je zien dat in die prijsklasse dit zeer goede “waar voor je geld” is.

Een Master Control (nieuwe model 40mm, oude model 37mm) is iets goedkoper geloof ik en een tijdloos mooi horloge: over 100 jaar nog net zo fraai als nu !

Succes.

Groet
Mark

Ik zou kijken naar Stowa. Goedkoop in aanschaf, goedkoop in onderhoud en tijdloos.
Kijk eens op www.stowa.de

Ik denk dat het verstandig is om eerst een budget te bepalen alvorens je gaat kijken welk horloge het familiestuk zal gaan worden.
Een echt goed horloge dat de tand des tijds makkelijk zal doorstaan komt met een prijskaartje. Dit prijskaartje hoeft echt geen tienduizenden euro’s te zijn maar ook niet 100 euro of zo.
Veel succes.

Bedankt voor de tips tot dusverre. Een budget voor dit horloge is een goeie. Ik hoop een goed horloge te vinden tussen de 1000,- en 2000,- Als het iets meer is dan 2000,- raak ik niet in paniek, maar ik probeer wel een grens te stellen aangezien ik mezelf een klein beetje ken. Het kan altijd mooier en duurder en daar ben ik wel gevoelig voor.
Ik steek al veel geld in een hobby-auto, mijn vrouw slaat me helemaal inelkaar als ik ook nog eens dure horloges ga kopen:)

Misschien een Maurice Lacroix?
Henri

Haverkort Schreef:

Bedankt voor de tips tot dusverre. Een budget voor
dit horloge is een goeie. Ik hoop een goed horloge
te vinden tussen de 1000,- en 2000,- Als het iets
meer is dan 2000,- raak ik niet in paniek, maar ik
probeer wel een grens te stellen aangezien ik
mezelf een klein beetje ken. Het kan altijd mooier
en duurder en daar ben ik wel gevoelig voor.
Ik steek al veel geld in een hobby-auto, mijn
vrouw slaat me helemaal inelkaar :D:D:D als ik ook nog
eens dure horloges ga kopen

Hier is geen sprake van zinloos geweld

Als ik jou was zou ik bij diverse horlogemerken op de site kijken, mochten er merken zijn die je bevallen dan is het een kleine moeite om van het merk een (gratis)brochure te bestellen.

http://horloge-merken.startpagina.nl/

Enkele horlogemerken die ong in die prijsklasse zitten:
Oris
Sinn
Fortis
Maurice lacroix
Stowa
Guinand
Zeno
Omega
Laco
Mido
Hamilton

Succes!!!

Zeer mooie klok ook in de prijs, Omega DeVille Co-Axial 4813.50.01, of 4813.30.01 Kwaliteit gegarandeerd!

[img]http://www.conquest-watches.ru/_pic/Omega/pr/4813.50.01.jpg[\IMG]


Ik zou voor een Omega Speedmaster gaan. Tijdloos model (gaat al zo’n 50 jaar mee), waardevast, de meeste mensen vinden het een mooi horloge, horloge heeft geschiedenis.
Ik denk dat ik zou zoeken voor een goede gebruikte.
OF
Doorsparen tot 3000,-- en een Rolex Submariner kopen.

Een mooie JLC is nauurlijk ook niet te versmaden maar ook dan moet je bijsparen.

Laat ons even weten wat het is geworden!

Inderdaad!! een mooie speedmaster professional mark 2 bv.
Of een andere uit de speedmaster serie.(tijdloos model):slight_smile: