Zoals gekend moet een o ring in de gleuf van het crystal en die dan in een persing om dan in de kast te persen.
Wie heeft zo een ring? Weet waar die te koop zijn?
Gr.
Zoals gekend moet een o ring in de gleuf van het crystal en die dan in een persing om dan in de kast te persen.
Wie heeft zo een ring? Weet waar die te koop zijn?
Gr.
Ik heb het laten doen door Wesselink en Vreeker
Wat is het kastnummer? Misschien zijn afbeeldingen makkelijker in deze?
Laten doen is geen probleem hoor.
Maar ik zou eigenlijk gewoon graag zo een tool laten draaien.
Er zijn zoveel Mark II eigenaars die geen glaasje kunnen persen door het feit dat een metalen ringetje ontbreekt om de o-ring te compressen.
Omega Tool 9028 voor 145.014, Omega Parts Number 5021409028
De diameter gaat van een 37,5 naar een 36,5mm. Op het einde van de ring zit een groefje van max een halve milimeter diep.waar het crystal 0.5mm uit de bodem moet uitsteken en vastgehouden wordt door de o-ring waardoor je het crystal er niet scheef induwt.
In se met een beetje giswerk kan ik de maten wel extrapoleren uit deze info maar zou voor de zekerheid graag eens de exacte maten weten zodat ik hem in CAD kan maken en laten CNC-draaien.
Ik neem aan dat je al bij Cousins hebt gekeken, omdat je daar zelf vaste klant bent Iedere Swatch gecertificeerde horlogemaker kan toch bij Omega zo’n ring voor je bestellen? Of hebben ze die zelf niet meer in voorraad?
In 2013 out of stock geraakt.
Vergeet het, niet meer te krijgen. Draaien luistert heel nauw. Nadeel is als de inkeping en laatste stukje niet perfect is…sneuvelt het glas.