Wie heeft een horloge op het oog en doet op korte termijn een aankoop?

Liefhebbers,

Ben benieuwd wie en welke horloges hoogstwaarschijnlijk op korte termijn worden aangeschaft. Ik koop graag een duiker en heb al behoorlijk wat research gedaan. Naar mijn gevoel zélfs wat teveel! Mijn budget gaat tot max €750 en graag met automatisch uurwerk en stalen band.

Dit zijn tot nu toe de kans makers:
Seiko Samurai, Sumo of Tissot Seastar 1000.

Ik stoor me aan mineraal glas en de smalle band op de Sumo dus Seiko blijft twijfelachtig. Van saffier geniet ik (vanuit alle hoeken) iedere keer weer van de zuiverheid op de wijzerplaat en wijzers. Tissot voldoet hier wel aan.

2 likes

Als je moet wachten op je vakantiegeld om een horloge te kopen heb je misschien je prioriteiten wat verkeerd liggen, tenzij het het laatste zetje voor je budget is.

Ik zou zelf nooit een horloge kopen als ik niet ruim centjes voldoende overhoud om op te zui… eh als vangnet te gebruiken voor onverziene kosten

21 likes

Was meer als grapje bedoeld. Ik trakteer mezelf en dat doe ik van mijn vakantie geld. Zou bij wijze van vandaag nog een aankoop kunnen doen. Ga de titel even aanpassen om verwarring te voorkomen.

Alle goeds.

7 likes

De verhouding van de band is één ding, maar ik ga je wel zeggen dat er een wezenlijk verschil is tussen mineraalglas en hardlex.

Tot nu toe heb ik plexi en mineraal aan puinpoeier gekregen danwel bekrast, maar saffier en hardlex nog niet.

Maar als het een halszaak is kun je 'm modden of laten modden met saffier.

2 likes

Op korte termijn heb ik deze 2 op het oog


De Breitling komt als het goed is volgende week al aan, de GS zal ik pas kopen wanneer ik een aantal horloges (die haast geen draagtijd krijgen) heb verkocht.

Wat een hobby is het ook :wink:

10 likes

Voor de smalle band heb ik geen oplossing, maar kun je niet zelf saffier in de Sumo (laten) plaatsen?

1 like

Er zijn 22 mm stalen banden met 20 mm aanzet/endlinks voor de Sumo.
Ik weet niet meer zo gauw waar ik die vandaan had. :thinking:

1 like

En wat gaat u verkopen? hint :blush:

Yobokies heeft ze voor de sbdx001. Misschien dan ook wel voor de sumo.

1 like

vanmiddag aangeschaft: (in de winkel, niet via t net)

https://www.citizenwatch.com/us/en/product/AV0077-82E.html

Limited edition.

8 likes

Wellicht de quartz versie van deze als ik terug ben van stage over 2 maanden, mits ik een goede deal kan vinden.

Anders gewoon 2 seiko 5jes met wat bandjes erbij.

7 likes

Bedankt Willem, ben zelf niet op zoek was meer een tip voor TS @StefanW1 :wink:

1 like

Mooie keuze, ga zelf ook nog eens voor een Breitling en dan misschien een vorige Colt met wit of blauwe wijzerplaat.

1 like

Ik heb mijn lasso klaarliggen, maar hij wil nog niet voorbij komen …

4 likes

Ik krijg deze maar niet it mijn hoofd. Voor de zomer…

7 likes

Wij verwachten een fotoreportage!

2 likes

Ik heb dit jaar al zoveel geld in een andere hobby gestoken dat horloges even op het tweede (of derde) plan zijn gekomen … maar zodra de “hobbykas” weer gevuld is, staat in ieder geval op mijn lijstje:

  • een sportief Japans horloge; ik neig steeds meer een Casio of Citizen chrono, in plaats van Seiko
  • een vintage (re-issue) duiker; bijvoorbeeld een Certina PH200m
  • een engineer of railroad watch; daar heb ik verschillende modellen op de shortlist

Ooit wilde ik een Grand Seiko Quartz, maar die is duidelijk gedaald op mijn lijstje. Seiko in het algemeen, na het gedoe met slecht uitgelijnde duikers dat ik heb gehad vorig jaar.

1 like

Strapcode heeft de onderdelen. @scubapeerke heeft zijn Sumo op 22mm super oyster en saffier. En keramiek :facepunch:

2 likes

Een Omega Seamaster Planet Ocean met oranje bezel EN een Tudor GMT Pepsi OF een 126600 Seadweller 43 (maar wordt alsmaar duurder☹️). Moeilijke keuze, voor mij althans.

Eerst maar eens alle babyspullen in huis😄

1 like

Saaie moraalridder.

2 likes