Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren op een NA en specifiek, de Omega Nekton ref
210.32.42.20.01.002 (op rubber) of 210.30.42.20.01.002 op staal.
Als ik het goed heb, hebben binnen HF @anon98360732EV en @Boetje een Omega Nekton.
Waar ik over twijfel is de maat van de case (42mm) op mijn smalle polsen (net 17 cm).
Zelf draag ik graag kleine horloges van 36 mm, maar gek genoeg smoelt zelfs de volledige uit proporties zijnde Omega Ploprof 1200 op mijn tiny wrist…
Voordat ik de knoop definitief doorhak en een on-line bestelling doe wil ik graag wat advies over deze Omega Nekton. Wat zijn de ervaringen van de eigenaren? En wat zijn jullie polsmaten?
wellicht eentje passen, hoeft geen nekton te zijn denk ik voor de maat, de 42 mm Seamaster kast is generiek denk ik, vast wel iemand die in de buurt zit met een 42 mm exemplaar?
Idd hier zelfde polsmaat met een zwarte Seamaster en staat perfect van maat.
Horloges tonen ook altijd groter op wristshots hou daar rekening mee
Ik kwam van een 34mm OP dus voor mij was het zeker wennen maar is nu eigenlijk al bijna 2 jaar mijn daily
De Nekton gaat volgens mij nog iets kleiner tonen omwille van de bezel. Ik heb ook een 41mm Breitling en die oogt naar mijn gevoel optisch kleiner omwille van de metalen bezel
Persoonlijk zou ik er mee oppassen al heb je al laten zien dan je met die Proplof prima een joekel kunt hebben om je pols. Vind het zo lelijk als mensen een heel groot horloge om zo’n klein polsje hebben.
Yep niks mis mee … maar er is meer moois gelukkig .
Ik vind de seamasters redelijk groot dragen, de nekton door de bezel en band in 1 tint … maar de zwarte bijv ook door de zwarte plaat en bezel (noemde het altijd een pannekoek ).
Gewoon ergens passen , Van Baal in nijmegen heeft er nog 1 liggen op rubber