Wie heeft een Vierkant / Rechthoekig horloge?

Ik ben al een tijdje gecharmeerd van de Nomos Tetra sinds ik die voor 450 euro op de Rikketik heb gezien. Die had ik eigenlijk meteen moeten kopen voor die prijs, bijna ongedragen in de doos… Maar kocht ook al de Orion en dan ga je twijfelen en daar kwam ik niet voor en en en enz. Eeuwig spijt, kent u dat? :smiley:

Zo ziet ie er uit:

Nu ben ik benieuwd of jullie vierkante en/of rechthoekige horloges in jullie collectie hebben, zoals Tom die prachtige Alpina heeft (die hij naar ik begrepen heb alweer aan het verkopen is :(), ik zie ze hier namelijk niet vaak langkomen maar denk wel dat het weer mode gaat worden. Oh, en ik bedoel dus echt vierkant/rechthoekig, niet tonneau.

Ik ben hem inderdaad aan het verkopen, heb namelijk iets heel anders nog veel mooiers gezien.

Niks voor jou Henrik, of net iets te klein

Tom Koerts Schreef:

Niks voor jou Henrik, of net iets te klein

Moet daar een vraagteken achter? :smiley:
In dat geval, dank je voor het aanbod Tom maar ik ben momenteel te vrolijk voor zwart :)-D het is vrijdag middag.

MOest inderdaad een vraagteken achter ja :wink:

En die afmeting? Ik heb net de foto van de Tetra aangepast omdat ik de klein versie had geplaatst. Scheelt een hoop, de kleine is 27,5 mm (vlnr) en de grote wel 29,5 :smiley:

Dit horloge komt bij mij het meest in de buurt van een vierkant, maar draag hem eigenlijk nooit.

Henrik,

Ik heb zelf in februari de Tangente aangeschaft en heb toen ook getwijfeld over de Tetra, vooral omdat ik dat vierkante wel heel apart vond in dit ontwerp.

Maar eerlijk gezegd: zelfs ik vind hem wel heel erg klein, en dat wil wat zeggen, aangezien ik regelmatig vintage klokkies kleiner dan 35mm draag; mijn kleinste old timer die ik nog vaak draag is zelfs maar zo’n 32mm zonder kroon…

Ik ben dus wel wat gewend qua klein, maar met die Tetra vreesde ik toch dat ik me wel erg verwijfd zou voelen. Jammer, want het model vind ik schitterend, zeker zo mooi als de ronde ontwerpen van Nomos en opvallender. 450 Euri voor zo goed als nieuw is trouwens inderdaad wel een heel mooie prijs… kan me voorstellen dat je spijt hebt.

Gerard

Wat het nadeel aan vierkant is is dat je die hoeken hebt. Duhhh… :smiley:
Ik bedoel daarmee te zeggen dat als het horloge 30 mm vlnr, is de afstand van hoek naar hoek natuurlijk veel groter is. En als je het horloge te breed maakt zit je met die hoeken in je hand/pols als je je pols te ver buigt.
Toevoeging: De Tetra zou met 29 mm vlnr 44 mm zijn van hoek naar hoek.

Zelfs ik heb er een! Is ook gelijk mijn kleinste…
Een mini-niet-waterdichte-duiker-achtige. Uit de jaren 30?

26x34x11.

Yaffle

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een vierkant horloge en ik dacht aan deze :
http://www.watch-store.com/pictures/rmcompmatg.jpg
wat vinden jullie hier van ?

Groet Peter

Naast diverse Tonneau modellen, heb ik eigenlijk maar één rechthoekig model in mijn collectie.
Het is de Vostok Icebreaker die ik verleden jaar gewonnen heb met de prijsvraag op dit forum.
Hij meet 34mm x 46mm x 13mm dik, en diagonaal over de kast 45mm ,best een forse maat (voor mij)
toch draagt hij heel prettig :slight_smile: ,omdat alle kanten en hoeken wat afgerond zijn.
heb wel wat pogingen gedaan door op een vierkante Breitling Toptime te bieden, tot nu toe niet gelukt om er één te kopen:(

1 like

Echt vierkant vind ik deze Roamer niet Peter, overigens wel een heel fraai horloge (tu)
groet, André

Nee,
inderdaad hij is niet echt vierkant het is meer een tonneaumodel.
Maar ik vind hem wel heel mooi kost 600 euro .
Is toch een goede prijs?
Groet Peter

twee heb ik er en op zoek naar nog 1, het komt volgens mij inderdaad weer een beetje in:

Peter, dat is een erg fraai horloge! Prachtig.

Edgar

Is dat een roggenbadje aan die Tissot Leen? Zo ja, is dat echht zo spectaculair als het klinkt, ik vind het namelijk wel wat?

Henrik:
Dat is inderdaad rogge en het is echt bijzonder, zeer slijvast, watervast en evengoed erg comfortabel. Ik heb deze band al een tijdje en aan verschillende horloges gedragen, het vreemde is dat het ook koel blijft, niet plakkerig o.i.d.

Het is niet 4kant maar heeft n 4kant op de wijzerplaat, aan de 1ene kant vindt ik dit n fout horloge, aan de andere kant toch ook wel weer mooi, … dit horloge geeft dus wel kringen op tafel.

Ik vind vierkant/rechthoekige horloge’s wel wat hebben. Zelf is mijn streven nog steeds om een Reverso aan te schaffen, aleen ben ik er nog niet uit welke. De Classic, GT of Duo. :slight_smile:

Ik niet, maar komt misschien nog, vind ze wel mooi.
Ik moet je (Henrik) nog danken voor het opzenden van het uurwerkboek,
Groeten