Wie heeft er een horloge bij Getat laten maken/besteld?

Ik ben op zoek naar een leuk Panerai-achtig horloge voor niet al te veel geld. Ik heb eerder een soortgelijk model gehad, maar die kreeg eigenlijk maar weinig draagtijd. Mede door de kleine secondewijzer op de 9 uurs positie denk ik.

Nu ben ik van plan om een horloge naar eigen smaak samen te stellen bij Getat. Zijn er mensen op het forum die hier ervaring mee hebben? Levertijd, kwaliteit etc. Ik heb al een beetje lopen rommelen op de site en kwam op een totaal bedrag, inclusief btw en invoerkosten, op zo’n €200,- Weten jullie misschien nog een leuk alternatief in die prijsklasse?

Groet,

Jeffrey.

Ik heb een getat liggen met saffier. Knap, goed, mooi gemaakt.

Ik had er de resultaten van de accuraat test bij gevraagd en gekregen.

Bestelling liep wel een eindje, hij heeft best veel werk.

Oké top :slight_smile: het geld wel waard dus zeg maar. Heb je het luminor model of de mini fiddy?

Eeehhh zomaar een idee hoor, maar wat dacht je van een merk of model met een eigen gezicht ipv een replihommage?

Ik heb er niet veel moeite mee om een hommage te dragen hoor. Maar je zult mij nooit betrappen op het dragen of kopen van een replica. Als we het beestje gewoon bij z’n naampje noemen vind ik een hommage geen probleem. Tuurlijk, als ik een grote zak met geld had kocht ik liever een Panerai. Maar voorlopig zal ik het helaas nog even moeten doen met the next best thing :wink:

Hey Jeffrey,

Heb er een keer een bestelling geplaatst, topklok, heel netjes afgewerkt, goede lume, goed uitgelijnd en gewoon strak.

Nog steeds spijt dat ik 'm verkocht heb :slight_smile:

Groet,

Ries

Ik heb een paar jaar geleden bij Getat een horloge samengesteld. Mooie band en mooie afwerking voor de prijs. Ik heb er toen ongeveer 6 weken op moeten wachten voordat ie binnen was.

Hier is meer info te vinden;
http://forums.watchuseek.com/f71/best-panerai-homage-part-3-a-779017.html

Inmiddels loopt het horloge niet meer (handopwinder), na ca 1,5 jaar dienst. Waar dat door komt weet ik niet. Je krijgt waarvoor je betaald of ik had gewoon pech.

Maar leuk alternatief om een keer het gevoel te krijgen of een Pam iets voor je is (of de maat te testen).

En zoiets?

Getat is een drama met communicatie. Ik heb ooit 5 maanden op een horloge gewacht. Na een maand stuurde ik hem een mail. Geen reactie. Dat ging nog 4 maanden door en toen lag het horloge ineens op mijn mat. Nooit een reactie gekregen, wel het horloge. Kwaliteit is prima voor het geld. Ja kan een stapje lager of hoger. Jackson TSE is een voorbeeld van een stapje lager in kwaliteit en prijs. DSN is een voorbeeld van een stapje hoger. Laatstgenoemde verkoopt overigens ook replica’s dus wel even opletten.

Hier is de mijne:

[URL=http://s1081.photobucket.com/user/septentrio2/media/DSC_1482_zps016b695a.jpg.html][/URL]

Ik heb ook besteld bij Getat en idd best aardige kwaliteit voor het geld.

Goedkoper zou je misschien ook bij Parnis kunnen kijken. ik vond het de meerprijs overigens wel waard ivt die van Jackson Tse. Destijds had die een simpel hendeltje, terwijl die van Tat ook een soort ‘wieltje’ heeft zoals bij Panerai, zodat het hendeltje soepeler glijdt over de kroon.