Wie heeft er ervaring met de Strela Chronograph 42mm?

Hallo forumleden,

Wie heeft er ervaring met de Strela Chronograph 42mm?
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit, duurzaamheid, enz.
Is dit horloge €665,- waard wat die nieuw kost?

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Bedankt en groet, Bertjan

1 like

Poljot 3133 uurwerk is mooi, een Russische variatie op de valjoux 7734, dit is een project geloof ik van Julian Kampmann van poljot24.de, Strela’s ook de re-issues waren altijd 38mm maar de vraag is er natuurlijk naar grotere maten en daar is hij op ingespeeld. Als de kwaliteit hetzelfde is als de 38mm re-issues is die wel ok, relatief zacht staal maar deze 42mm’s hebben wel saffierglas da’s een grote plus t.o.v. het mineraalglas in de 38 mm variant. Maar wat een geld zeg!

2 likes

Mee eens. Ik heb 1 Strela 38 mm en een Okean met zelfde uurwerk. Beide via Julian Kampmann. Hij beidt goede service. Had ik ook nodig. Strela heeft na 2 correcties van Chronograaf gedeelte een nieuw uurwerk gekregen. Is nu ok. Okean had weer ander probleem. Liep niet nauwkeurig genoeg en wisselend. Is opnieuw afgeregeld en nu heel goed. Ik ben wel wat gaan twijfelen om er nog een aan te schaffen…

Wel heel mooi horloge hoor!

1 like

Ah, een 42 mm versie was mij niet bekend. Ik heb drie 3133’s gehad. Een strela, een classic en een Okean. Prima spul.

1 like

Zelf heb ik geen Strela.
Maar na een zoektocht naar een russische chrono
heb ik een Aviator aangeschaft bij Julian Kampmann:
http://www.poljot24.de/chronograph-aviator-ii-saphir.html
Tevens een zichtbodem laten opzetten.
Goede communicatie en service.

Groeten,
Soli.

1 like

Ik ben niet per se op zoek naar een Russisch horloge maar een Speedmaster of een Fortis is gewoon te duur vandaar de keuze voor dit horloge. Maar ik ben er nog niet uit. Bedankt voor jullie feedback tot nu toe. Feedback tips en suggesties blijven welkom alvast bedankt vriendelijke groet Bertjan