Wie heeft er ervaringen met de tissot t-touch(NT)

Wie heeft er ervaringen met de tissot t-touch

Ik heb 'm een keer om gehad. Het is echt een hele ervaring :smiley: - Touch screen is gaaf!

dus niet gekocht neem ik aan twijfel over de kwalitiet van het touchscreen

Wat ik ervan heb gehoord, is dat vooral de eerste generatie wat kinderziektes had, maar dat die nu weg zijn

Hoogtemeter schijnt ook niet altijd even goed te werken en thermometer werkt pas goed als je het horloge afdoet. Anders krijg je een combinatie van je temperatuur van je huid en de buitenlucht.

Nee, ik had toen net een ander horloge gekocht :slight_smile:

Maar een vriend van me heeft 'm!

Mijn zoon heeft een T-touch.
Ik heb net deze week gehoord dat Tissot van dit model ondertussen 500 000 stuks hebben verkocht.

Inderdaad klopt het allemaal bij benadering als je het horloge draagt. De temperatuur bv. die wordt goed aangegeven als je het horloge een 20 minuten afdoet en laat liggen…

De hoogtemeter werkt op hpa. hectopascal / luchtdruk.
Dus als het weer zich verandert dan verandert natuurlijk ook de luchtdruk. Als je de hoogtemeter instelt, deze kan dus ingesteld worden, en het weer een paar dagen gelijk blijft dan klopt het wel.

Maar het is inderdaad met deze touchscreen een heel interessant horloge.

Marley

Ik sprak met een juwelier erover en die was niet enthousiast over de service van tissot. Op een verjaardag trof ik een juwelier en had inderdaad tissot hij vertelde mij dat zijn boze klanten tissot klanten zijn. slechte service van de importeur diein belgie zit (nederland te klein voor eigen import)
hij had nog een tissot nieuw en die mocht ik kopen maar dan moest ik niet gaan klagen achteraf. zou hem krijgen voor een vriendenprijs.

hij vertelde mij dat er een klant meer dan 3 maanden heeft gewacht omdat een batterij vervangen moest worden.

het touchscreen principe is interessant en ik twijfel. de fucntionaliteit is mooi weggewerkt en eenvoudig te bedienen.

Mijn zwager is een zwitser en heeft zo’n horloge ik weet niet zeker of dit een eerste generatie model was maar dacht het niet. Hij is inmiddels zo vaak terug geweest naar de juwelier dat hij het opgegeven heeft, de hoogte meter blijft honderden meters afwijken.

ik heb wederom gesproken met de juwelier en had er een tweedehands aangeboden gekregen omdat de persoon ervan af wilde. ie man wilde gewoon weten hoe laat het was en heeft een swatch gekocht. hij had teveel ellende met de tissot.

hoogte meter is gekoppeld aan de barometer en dis cijn wel je wel telkens te moeten ijken. verandere de luchtdruk dan denkt het horloge dat je omhoog of naar benedne gaat.

hij had twee tissot nieuwe en naar ik hoop tweede generatie.
compas werkte redleijk goed temperatuur ook maar beiden gaven op dezelfde plek een verschillende barometer stand en daardoor ok een verschillende hoogten.

lijkt mij wel leuk om met zo’n hoorloge met de skilift omhoog te gaan en snel naar beneden. ik denk niet dat het horloge dat trekt.

Hetgeen mij eigenlijk verbaasd is het feit dat er verwacht word dat deze Tissot al deze funkties op de meter precies aan moet geven.
Het is gewoon leuk speelgoed.

De tijd geeft die exact aan en dat is toch wat een horloge exact moet kunnen, alles andere is toch alleen maar technisch interessant en leuk om te weten. Naar mijn mening maakt het niets uit te weten of je nu exact op bv 1000 meter hoogte zit of misschien wel op 1099 meter?

Groet
Marley

ik heb het horloge gekocht en heb hem na drie dagen teruggebracht zelfs de tijdaangeven doet hij niet. en da tlijktmij toch de primaire functie van een horloge.
ik kijk uit naar een chinese firam diehet horloge na maakt. hoeudt het wsl langer uit dan het origineel.

Ik heb een T-Touch, titanium met idem band. Het horloge werkt perfect en ik ben er erg tevreden over. De hoogtemeting is een drukmeting (waarschijnlijk dezelfde als het meteo gedeelte) en het is dus niet meer dan logisch dat verschil in atmosferische druk invloed heeft. De temperatuurmeting werkt ook goed alleen hij moet inderdaad wel een tijdje van je pols voordat de juiste omgevingstemperatuur aangegeven wordt. Zelf gebruik ik de meteo en de alarmfuctie het meeste en dat, samen met de mooie vormgeving, maakt dat ik er erg tevreden over ben. Ik heb het horloge ongeveer 2 jaar denk ik.

Guus