Wie heeft er ervaringen met Seiko/Citizen tachymeter horloges?

Ik heb er twee, diegene die hierboven staat en de Olympic die ik te koop heb staan. Deze, …overigens met tachymeter.

Beiden lopen na al die jaren nog steeds spot on. Ook de chronograaf, reset, datum etc. Ik kan er niks ‘minder’ aan ontdekken eerlijk gezegd. Seiko kwaliteit, na ruim 25 jaar nog steeds top! :ok_hand:

1 like

Ik heb er nog geen werk van gemaakt. Ik heb momenteel een absolute koopstop. :smile: En ik moet voordat ik het uurwerk kan overzetten ook een wijzertang, zo’n koevoetje, een wijzerplaatser en idealiter zo’n beschermfolietje aanschaffen. Dus ik heb nog even geduld. Er komt geen nieuw uurwerk zonder dat jij het weet, want ik ga je snoeihard taggen in mijn ‘Gezocht’-draad voor een uurwerk. :joy:

1 like

Voor de juiste prijs is alles te koop, scheelt je wellicht een hoop gesleutel:sunglasses:

Trusten! :wink:

1 like

Hahaha! :sunglasses: Maar nee, ik wil echt degene die ik nu heb aan de praat krijgen en houden. Het is voor mij net iets meer dan alleen een horloge. :relaxed:

Slaap lekker!

1 like

Ik vind het steeds interessanter worden. Dit horloge had ik niet eens gefotografeerd toen ik mijn bescheiden en rommelige verzameling op het forum plaatste. (Plaatjes van een nieuwkomer.)
Ik wis ook niet dat er op de dial een code staat vermeld.Als er behoefte is aan aanvullende foto’s, laat dat dan even weten.
Hierbij de codes achterop de kast:

2 likes

Een nieuw batterijtje erin en na heel veel jaren rust is dit exemplaar weer tot leven gewekt. Alles werkt prima, inclusief het alarm. Daarvoor heb ik de handleiding gedownload. Het uittrekken en indrukken van knopjes is voor mij namelijk niet steeds vanzelfsprekend.
Als vergelijk heb ik hem naast mijn huidige favoriet gefotografeerd voor een indruk van de grootte.

4 likes

Deze staat op de drempel van verkoop. Maar … ik kan het niet. Hij is te mooi :grimacing:

1 like

Bedankt voor alle inspiratie allemaal. Er zitten super mooie klokjes tussen!

1 like

Dat we elkaar even een privé bericht sturen… jouw ‘openbare’ reactie op deze wijze zou gezien kunnen worden als een verkapte advertentie en aangezien je TL1 bent is dat eigenlijk niet oké.

1 like

Ik begrijp het. Onwennigheid, en ook wel slordig van mij dat ik niet wat verder zocht naar de opties voor een berichtje sturen. Ik kan het bericht overigens niet verwijderen (?). Sorry.

Ik heb het berichtje nu verwijderd.

2 likes