Wie heeft er nooit een Seiko 5 gehad?

En dan bedoel ik de klassieke Seiko 5, met de 5 onder de 12, niet de Seiko sports.
Het is een bijna perfect horloge: diameter 38mm, hoogte 10,5 mm, l2l 39,2 en de perfecte wijzers: lang genoeg, dik genoeg. Een groot nadeel is het mineraalglas.

Ik heb het even over mijn eigen exemplaar. Ik weet dat er meerdere modelken zijn uitgebracht. Ik heb hem gekocht in juli 2019, en elke dag gedragen tot in januari 2022. Toen begon hij te haperen. Stilstaan enzo. Ik droeg hem bij alles wat ik deed, vandaar misschien dat het glas vol zit met krassen.
Eigenlijk is met die hapering mijn horlogeverslaving begonnen: het zoeken naar een nieuwe bracht me hier en ik zag steeds meer wat ik ook wel wilde hebben.
Vandaag haalde ik hem weer eens uit de doos:

34 likes

En nu Petra? Doet ie het weer?

1 like

Mooi horloge Petra! Bij veel gelegenheden en verschillende soorten kleding te dragen. Mesh staat niet verkeerd…

1 like

Nope, nooit gehad

3 likes

Ik

2 likes

Nooit gehad en dat zal waarschijnlijk zo blijven.

5 likes

Ik heb een hoop 5-jes gehad. Zijn hele leuke horloges.

image

image

14 likes

Nooit gehad , wel altijd toffe modellen gevonden. Helaas is men pols te groot :rofl: en vallen ze echt te klein uit .

1 like

Ik

1 like

Ja. Ik draag hem niet veel meer, maar hij lijkt nu zonder problemen te lopen.

1 like

Als je echt grote polsen hebt, zijn ze misschien wat klein, ja. Voor mij is het de perfecte maat.

1 like

Goh, waarom niet?

1 like

Die laatste is bijzonder, met Arabische dagaanduiding.

Zeker wel! Wat een kwaliteit voor het geld! Oké bij de snxs wel even de band vervangen.

9 likes

Toch nog aardig wat mensen. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

1 like

Dat is hij ook. Het is de SNK063J5.

1 like

Die band is knudde. Maar die is zo vervangen. Die van jou ziet er goed uit.

1 like

De sporst heeft de 5 ook onder de 12

2 likes

Seiko 5 is rommel.

4 likes

:raising_hand_man:t2: nooit een seiko gehad om het af te ronden.

1 like