Wie heeft er zin om even mee te denken

Ik zit er aan te denken om mijn Meistersinger '09 de deur uit te doen en een “daily” beater te kopen. Nu ben ik absoluut van de chronograaf en dit moet het dan ook worden. Aangezien ik nog wel eens flipper is een beetje waardevast ook wel fijn.

Nu kom ik zelf steeds een beetje op dezelfde merken uit, maar wil een mooie uitbreiding op de paar horloges die ik heb. Dus misschien hebben jullie leuke/goede ideeën en die hoor ik graag.

Waar moet het aan voldoen:

Chronograaf
Rubber of stalenband
Minimaal 43mm
Beetje gangbaar voor eventueel inruil enz.
Budget max 1500
Automaat
Tweedehands in verband met afschrijving

Ben benieuwd…

neem hier eens een kijkje net boven budget

Hamilton Pan Europ chrono? Tweedehands komt er veel in de buurt met een ETA Valjoux 7750.

Kom met deze zoekopdracht al snel op 250+ treffers :sunglasses:

Meistersinger houden.

Op MP staat een Tissot Le Locle chrono met een stalen band.

Ik heb ook ooit eens een dergelijk topic geopend. Ik kwam op een Tag Heuer Calibre 16 uit. Absoluut geen spijt van!

Ben zelf niet zo van de chronografen maar als er ooit 1 komt is het of een Junghans Max Bill chronoscope of een Oris Chronoris. Op Uhrforum staat nu een Max Bill te koop:

https://uhrforum.de/junghans-max-bill-chronoscope-027-4500-44-das-neues-modell-t268470

Verder denk ik dat Sinn wel wat modellen heeft die tweedehands binnen je budget passen.

Een Longines Conquest misschien?

3 likes

Een Speedmaster Reduced (automatic) is iets kleiner, maar wel tof en goed verhandelbaar. Moet lukken 2e hands.

1 like

Deze:
https://www.chrono24.nl/oris/mark-webber-chrono-limited-edition--id4354749.htm

Nieuw en full set maar zeer scherp geprijsd en bij een offerte geven ze nog een lagere prijs (uit eigen ervaring).

Weliswaar 1mm kleiner, maar een occasion damasko dc66 kwam ik tegen voor rond de 1500. Die behouden onder de liefhebbers ook best hun waarde. Op marktplaats minder. Maar verwacht dat ze hier, wus en Uhrforum t vast niet verkeerd doen.

1 like

Op het forum staat een Damasko DC66 te koop. Is misschien net te klein? Ideale daily beater
met de geharde kast en behoorlijk waardevast.

Ik heb even het geld er op het moment niet voor over maar ik moet echt op mijn handen zitten om hem niet over te nemen!

En een Tag Heuer Carrera? Is 42mm en wellicht net te krijgen 2e hands voor 1500,-
Of Steinhart?

Wat voor kleur plaat, wil je datum aanduiding of maakt dat niet uit, sportief of juist klassiek?

Juuuiisssst! Exact wat ik zou doen met dat budget. :slight_smile:

En uiteraard op staal aanschaffen. Leer, rubber kan atijd achteraf nog voor minder :wink:

Make me an offer I can’t refuse…

Op C24 staan er een paar vanaf ±1500, niet om de hoek, maargoed…
Ik zelf had m’n Carrera van 2008 in 2011 voor 1400 euro verkocht! Zo stom :disappointed_relieved:

1 like

Datum vind ik altijd wel mooi, heb wel de afwijking dat ik de dat op de 3 wil hebben zitten of op de 6. Tag heuer behoort zeker tot de mogelijkheden. Heb al een bescheiden Tag in de “collectie” zitten en ben wel gecharmeerd van het merk. Speedmaster Reduced is te klein voor mij.

Ik heb inmiddels twee Tags, naar volle tevredenheid. Men heeft er nog al eens een oordeel over, uit ervaring deel ik die niet.
Het voelt vrijwel meteen goed wanneer ik de Tag om de pols doet, of het nu de Cal16 of de Cal5 is.

Tja ik vindt deze Hamilton erg geslaagd.