Wie heeft ervaring met (de)monteren uurwerk?

Wie wil/kan mij helpen? Ik heb enkele zeer mooie onderdelen bij elkaar, een zwitsers Delma 7751-uurwerk, een Vanderklaauw-wijzerplaat van mijn vader, een passende kast en nieuwe wijzers, maar met zulke mooie spullen aarzel ik om er met mijn vingers aan te komen… Wie wil mij voor een kratje speciaalbier of een paar mooie flessen wijn helpen deze klok te monteren, omgeving Delft of Leiden.

(van de wijzerplaat ontbreek wel één van de twee pootjes, liever zet ik die terug voordat ik het uuwerk plaats)

Mees Wesseling

Dus als ik het goed begrijp wil je van wat losse spullen een Van der Klauw maken. Zonder flauw te willen doen, ik denk dat je het moeilijk gaat krijgen om iemand te vinden om je hiermee te helpen, en terecht.

5 likes

De wijzerplaat is van de Ariadne die mijn vader na mijn geboorte 17 jaar geleden gekocht heeft, Christiaan heeft deze destijds nog zelf thuisbezorgd. Ik wil deze plaat gebruiken met een echt Valjoux 7751 uurwerk, dus geen Chinese namaak en de samenstelling is minder nep dan menige Rolex. Daarnaast, gezien de emotionele waarde is hij ook puur voor eigen gebruik. Op de foto zie je ook de Ariadne van mijn vader, waar helaas de originele plaat vervangen moest worden.