Wie heeft ervaring met een kast laten vergulden

Een PAM 513 heeft een massief gouden kast, dat is wat anders dan een minuscuul laagje goud over een stalen kast. :wink:

Overigens ben ik met je eens dat er voor gouden horloges meestal een veel hogere meerprijs wordt gerekend dan je op basis van de materiaalkosten zou verwachten. :thinking:

Dat verklaart het ! Neemt niet weg dat ik zelf best wel de weg Pam512 + vergulden zou durven opgaan :wink:

1 like

Hangt ervan af hoe vaak je het horloge wilt gaan dragen. Vergulding slijt op den duur door en dan komt op de randen het basismateriaal weer tevoorschijn, niet iets waar je echt blij van wordt. :wink:

Het lijkt me dat ik het enkele honderden keren kan laten vergulden voor de prijs van een massief gouden pam. :grin:

Ik vermoed ook wel dat er verschillen zijn in vergulden, je zal misschien wel de keuze hebben in aantal micron die er bovenop mogen.

1 like

Het zal altijd nep blijven voelen en dat wil je niet bij zo’n bedrag.

1 like

Voor een verschil van 6,000 EUR mag hij wat mij betreft gerust een beetje nep aanvoelen. Het blijft een echte panerai.

Zeker; al zijn daar technisch wel grenzen aan volgens mij. Geloof niet dat je het voor elkaar krijgt om er een millimeter bovenop te leggen.

Tot je uitgelachen wordt op een meeting. Door types zoals ik.

Ik zou het niet doen in ieder geval. Een Panerai houdt al niet zo geweldig zijn waarde vast, maar zo spoel je het helemaal door.

2 likes

Inderdaad, maar geen idee wat kan…

Als ik wikipedia moet geloven houdt het bij 40 micron wel op; kan me ook niet herinneren ooit een aanduiding van een grotere laagdikte op een horloge gezien te hebben.

:point_up: Dat.

Deze verkoop je nooit meer door. Tenminste, niet voor het bedrag dat je zelf voor ogen hebt.

Dat zal inderdaad lastig zijn, maar als dat ook niet je bedoeling is zou je dat kunnen negeren. Ik verkoop zelf ook zelden horloges dus trek me ook nooit iets aan van verkoopwaarde. :sunglasses:

Los daarvan zou ik ook liever proberen op een of andere manier een echt gouden Panerai te bemachtigen in plaats van een stalen te vergulden. :thinking: