Wie heeft ervaring met plastic buigen

Enige weken geleden ben ik de trotse eigenaar geworden van een vintage Rolex ik wil hem dagelijks dragen maar met mijn knutselwerk beschadig ik al snel de sluiting van de band. Ik heb hem al 2 keer opgeschuurd maar als ik hiermee doorgaat ben ik er binnen het jaar doorheen.

Ik zat te denken om een plastic hoesje over de sluiting te klippen maar hoe maak je die.

Ik heb een stukje dun plastic verwarmd maar het resultaat was om te huilen.
Nu heb ik er een stukje plakband op geplakt maar dat ziet er niet uit

Iemand ervaring met plastic of plexiglas

Ik hoor het graag

Beste ik oefen dagelijks met plastiek koffielepeltjes buigen maar het loopt telkens mis! Nu alle gekheid op een stokje, wat is er zo verkeerd aan doorschijnend plaklint als het goed gesneden en geplakt is?

Er bestaat transparant anti-steenslag folie voor auto’s; dat is wat rekbaarder dan plakband; misschien kun je daar iets mee?

Plakband laat erg snel los en wordt wat geel van kleur binnen een paar dagen wellicht werkt plakplastic beter maar het slijt allemaal wat sneller.

ik zal dit eens in de gaten houden maar liever zou ik een plast clip maken van een cd doosje of wellicht iets dunner die ik gewoon over mijn sluiting kan klippen

ik weet dat er ook vloeibaar plastic bestaat maar dan moet ik een mal maken.
plexiglas moet je kunnen buigen met een warme metaaldraad maar het wordt een beetje gepriegel. en als ik het warm stook kan ik het niet meer vastpakken om behoorlijk om de sluiting te buigen.

Ik heb helaas ook geen goede ervaringen met plastic buigen; het resultaat komt zelden overeen met wat je in gedachten had. :fearful::sunglasses:

Waarschijnlijk kan het met dit materiaal worden gemaakt, klik hier
Ik heb het niet getest, maar de handleiding beloofd veel.

Met plaatjes plastic wil ook wel, maar dan moet het plastic worden verwarmd in een oven (ca. 160 graden C.).
Het mooiste is om dit over een negatieve mal te laten trekken m.b.v. vacuum.

Met vriendelijke groet,
Inca

Inca
dit is wellicht de oplossing , als het niet pakt aan metaal kan ik het wellicht gewoon met 60 graden over de beugel buigen.

Ik ga dit denk ik proberen.

Het eerste wat mij tebinnen schiet is om eens bij een optiek winkel naar binnen lopen?
Zij werken met een speciale föhn om brillepootjes te kunnen buigen. Wellicht hebben zij een oplossing of kunnen ze je assisteren. Folie welke je scherm van een Ipad of telefoon beschermd is misschien ook een idee?

Suc6 ermee.

7 euro en je hebt tijdens klussen dat hele plastic niet meer nodig.

https://www.benscore.com/catalogsearch/result/?q=horloge

1 like

Op een vintage Rolex… Zon naar je hoofd gestegen? :wink:

1 like

^^dit dus :slight_smile:

Is leuk maar ik draag gewoon mijn horloge en als ik het in de gaten hou als ik ga klussen kan ik hem net zo goed afleggen.

Ik vergeet het echter steeds en dan is het te laat vandaar iets gezocht in plastic. ik zit nu ook te denken aan plastic wat je op je telefoon plakt.

groet

1 like

Een ketelpak met erg lange mouwen, beschermt niet alleen je horloge.:slight_smile:

1 like

Misschien kun je een blanke lakstift vd Autoshop gebruiken, dan krijg je die krassen alleen in die blanke lak
om dat later zonder schade te verwijderen of bij te werken lijkt me ook niet onmogelijk daar zijn wel middeltjes voor.
wanneer je die sluiting goed vetvrij maakt met amonia zal het wel een tijdje blijven hechten denk ik.

Inca

ik heb het nagevraagd bij het bedrijf maar de korrels blijven wit na het hard worden ik zoek doorzichtig materiaal.

groet

Met een opzetplasticje wordt het er niet mooier op denk ik.
Waarom zet je hem niet gewoon op een aftermarket band? Leg je de originele lekker veilig in een la, niemand die het verschil ziet en als er een kras op komt maakt het ook niet uit.

1 like

Het eerste waar ik aan denk is kydex. Het wordt vaak gebruikt om schedes voor messen te maken. Zelf heb ik er overigens geen directe ervaring mee. Ik weet echter niet of er ook een doorzichtige variant van bestaat.

En een stukje SCOTCH MAGIC TAPE ?

Wordt NIET geel en laat geen resten achter.

Ik zag dat er zoiets bestaat als polifilm beschermfolie voor geborsteld rvs. Dikte 100 micrometer.
Geen idee of het een beetje flexibel is.