Wie heeft ervaringen met een goed inkoopadres?

Remco909 Schreef:

Hallo allemaal,

Ik overweeg om mijn Superocean in de verkoop te
doen. Ik ben wat voorzichtig met particulier
aanbieden, je hoort soms rare verhalen.

Wie weet (en heeft ervaringen met) een goed adres
voor horlogeinkoop zonder dat gelijk het vel over
je neus getrokken wordt?

Groet,
Remco

Even weer on-topic, je zou kunnen nagaan of er handelaren zijn die in commissie verkopen. Ik heb bij horloge platform in Den haag eens een horloge gekocht die hij in commissie verkocht.

Dank!

Dit ga ik eens uitpluizen op het net. Kan me er iets bij voorstellen dat dat voordeliger ‘verkoopt’. Het investeringsrisico is er dan immers niet voor de handelaar.

Bedankt!

Ben ook wel benieuwd, dus ik ga dit topic maar eens volgen. Mocht ik in de tussentijd zelf iemand tegenkomen dan meld ik dat natuurlijk.

Dank!

@ticothijs82

Het tweede punt kan inderdaad breed opgepakt worden. We willen namelijk voorkomen dat als de limiet bijvoorbeeld 100 bijdragen zou zijn men niet in 1 dag 100 maal een post plaatst in de trant van “Mooi horloge”.

Tja. Toch vind ik dat iemand die al erg lang (> 1 jaar) af en toe een ‘mooi horloge’-berichtje plaatst, wel een zekere betrokkenheid laat zien.

Sprekend vamnuit mezelf (ik sta ook in de wacht trouwens); ik heb nou eenmaal niet zo veel bij te dragen qua technische kennis of vintage kennis, of wat dan ook. Mijn eigen belangstelling gaat niet heel veel verder dan horloges bewonderen en ruilen/kopen/verkopen. Dit forum is dan een prettigere en makkelijkere plek dan bijvoorbeeld wus; daar heb ik al een paar horloges ge- en verkocht, maar de verzend- en soms douanekosten zijn toch vervelend in de handel met Amerikanen. Dan liever een Nederlandstalig forum met hoofdzakelijk BE/NL leden.

Enfin; afwachten is blijkbaar de boodschap. En intussen verder zoeken naar een goede inkoper :wink: