2de reeks van 2 :
Holy grail!! Prachtig.
Dat kan goed kloppen, ik ben vgm de eerste die het onderscheid MK1/MK2 ‘ontdekt’/beschreven heeft.
Beter kijken . Verschil zit hem in de wijzerplaat. MK2 heeft geprinte golfjes en de MK1 heeft golfjes die meer reliëf hebben (lijkt gegraveerd). Daarnaast heeft de MK2 uurmarkeringen met glimmende afwerking.
Zie ook:
Het verschil is vrij groot in het echt.
Voor het leuke natuurlijk er zit weinig rationale achter tenzij je “echt” verzamelt in de zin van zoveel mogelijk versies willen hebben.
Ja, 1u40min.
Interessant. Ik heb zeker drie van deze generatie seamasters gehad, maar heb nooit iets gelezen over verschillen in wijzerplaten. Heb je het ook bij andere exemplaren gezien? Of zou het kunnen dat een van beide een aftermarket redial heeft gehad?
Als je een bepaald model gewoon erg mooi vindt, spreken andere versies je natuurlijk ook aan.
En zelf zie ik het ook nooit als twee “dezelfde” horloges…
Mijn exemplaren hebben zeker weten geen aftermarket platen! Mijn MK1 is zelfs nog nooit open geweest (rode zegel zit nog op de caseback). Op foto’s online zie je ook gewoon veel MK1 en MK2’s door elkaar hoor. Op dit forum ook. Kwestie van weten waar je naar moet kijken. De MK2 is slechts de laatste twee jaren van de productierun geproduceerd, dus daar zijn er waarschijnlijk minder van.
Vanaf welk serie/productienummer wordt het mk2?
Dat weet alleen Omega zelf, maar ergens rond 813xxxxxx.
Inderdaad, calibre 1555 wat weer van de 9180 afstamt.
Wow!