Wie heeft hier twee horloges van hetzelfde merk en model met andere wijzerplaten?

Thanks Roan. Alleen de Citizens Brycen gaan morgen naar een nieuwe eigenaar/pols. Natuurlijk zijn dat mijn eigen horloges. Het is maar een onderdeel van de collectie. :+1: :rofl:

1 like

Drie PR 516 GL’s:

20 likes

Prachtig :heart_eyes: duo

1 like

9 likes

Twee ltd cocktails. Allebei tegelijk in de collectie geweest, maar beide weer verdwenen.

10 likes

image

image

Breitling Premier ref. 789, allebei uit 1945

20 likes

Wow, mooie set, wat zit er voor werk in, ESA9180?

Wat is het verschil? Ik zie twee identieke horloges en heb nog niet eerder gehoord van dat er een mk1 en mk2 van dit type zou zijn?

Waarom zou je twee vrijwel dezelfde horloges willen? Omdat ik een model mooi vind en ik graag meerdere varianten heb.

Ik heb de zilveren en blauwe wijzerplaat versie van twee grand seiko’s. De sbga103 en de sbga105.

https://www.watchtime.com/wristwatch-industry-news/watches/5-new-grand-seiko-watches-pay-homage-to-1964-classic/

En ik had beide de staal/witte en de goud/creme varianten, de sbgw253 en sbgw252.

1 like

13 likes

2de reeks van 2 :

20 likes

Holy grail!! Prachtig.

1 like

De witte heb ik intussen niet meer…

4 likes

Atlantic Worldmaster XL in zwart en blauw:

10 likes

Dat kan goed kloppen, ik ben vgm de eerste die het onderscheid MK1/MK2 ‘ontdekt’/beschreven heeft.

Beter kijken :wink:. Verschil zit hem in de wijzerplaat. MK2 heeft geprinte golfjes en de MK1 heeft golfjes die meer reliëf hebben (lijkt gegraveerd). Daarnaast heeft de MK2 uurmarkeringen met glimmende afwerking.
Zie ook:

Het verschil is vrij groot in het echt.

6 likes

Voor het leuke natuurlijk :hugs: er zit weinig rationale achter tenzij je “echt” verzamelt in de zin van zoveel mogelijk versies willen hebben.

10 likes

Ja, 1u40min.

1 like

Leuk topic! Ook van mijn kant een kleine bijdrage met een verscheidenheid aan oude BWC chrono’s.

11 likes

Interessant. Ik heb zeker drie van deze generatie seamasters gehad, maar heb nooit iets gelezen over verschillen in wijzerplaten. Heb je het ook bij andere exemplaren gezien? Of zou het kunnen dat een van beide een aftermarket redial heeft gehad?

Als je een bepaald model gewoon erg mooi vindt, spreken andere versies je natuurlijk ook aan.
En zelf zie ik het ook nooit als twee “dezelfde” horloges… :slightly_smiling_face:

10 likes