Thanks Roan. Alleen de Citizens Brycen gaan morgen naar een nieuwe eigenaar/pols. Natuurlijk zijn dat mijn eigen horloges. Het is maar een onderdeel van de collectie.
Prachtig duo
Breitling Premier ref. 789, allebei uit 1945
Wow, mooie set, wat zit er voor werk in, ESA9180?
Wat is het verschil? Ik zie twee identieke horloges en heb nog niet eerder gehoord van dat er een mk1 en mk2 van dit type zou zijn?
Waarom zou je twee vrijwel dezelfde horloges willen? Omdat ik een model mooi vind en ik graag meerdere varianten heb.
Ik heb de zilveren en blauwe wijzerplaat versie van twee grand seiko’s. De sbga103 en de sbga105.
En ik had beide de staal/witte en de goud/creme varianten, de sbgw253 en sbgw252.
2de reeks van 2 :
Holy grail!! Prachtig.
Dat kan goed kloppen, ik ben vgm de eerste die het onderscheid MK1/MK2 ‘ontdekt’/beschreven heeft.
Beter kijken . Verschil zit hem in de wijzerplaat. MK2 heeft geprinte golfjes en de MK1 heeft golfjes die meer reliëf hebben (lijkt gegraveerd). Daarnaast heeft de MK2 uurmarkeringen met glimmende afwerking.
Zie ook:
Het verschil is vrij groot in het echt.
Voor het leuke natuurlijk er zit weinig rationale achter tenzij je “echt” verzamelt in de zin van zoveel mogelijk versies willen hebben.
Ja, 1u40min.
Interessant. Ik heb zeker drie van deze generatie seamasters gehad, maar heb nooit iets gelezen over verschillen in wijzerplaten. Heb je het ook bij andere exemplaren gezien? Of zou het kunnen dat een van beide een aftermarket redial heeft gehad?