Wie heeft meer informatie?

http://i592.photobucket.com/albums/tt10/michiel_nl/Vintage/IMG_20160413_203359_zpsf4zq4evr.jpg

Ik werd gisteren benadert door @skyjack met een vraag over de herkomst van mijn vintage duikerstrio. Zoals je kunt zien gebruiken ze dezelfde kast en bezel. Nu zien we dit wel vaker bij vintage horloges, maar over dit case design heb ik nooit het definitieve antwoord kunnen vinden op de volgende vraag; Wie is de maker van deze kast/bezel combinatie.

In mijn zoektocht ben ik vele varianten tegen gekomen. En bij deze modellen valt op dat de gelijkenissen niet eindigen bij de kast en bezel.

Wij zijn benieuwd of jullie wellicht meer informatie hebben. We hebben zelf op wat Italiaanse topics al gelezen dat het wellicht afkomstig is van Von Buren/Squale. Zou opzich niet eens zo gek zijn, want in de onderstaande modellen komt ook een voorbij met het Squale logo op de plaat.

Foto’s uit diverse bronnen (google, ebay, horlogeforum, etc).

3 likes

Als eerste zou ik de binnenkant van de bodem bekijken.
Veel kastenmakers sloegen daar hun stempel in.
Verder is het niet onwaarschijnlijk, dat één kastenfabrikant de eerste was en dat er daarna meer volgden.

Helaas heb ik zelf de tools niet om de kasten open te maken. Van enkeling uit de bovenstaande lijst heb ik wel foto’s kunnen vinden van de binnenkant, maar hier staat eigenlijk helemaal niets op.

Dat niemand meer van deze kasten weet?
(Wellicht de titel iets konkreter omschrijven om de ‘experts’ te trekken? :wink:)

Stond overigens een Felser met deze kast te koop bij Sometimeago. Misschien dat ze daar meer weten of dat de koper hier op HF zit?