Wie heeft zijn allereerste horloge nog?

Zoals de titel al zegt wie heeft hem nog,
Graag een foto erbij.

Dit is de mijne was toen een jaar of zes.
Gekregen van mijn opa .

24 likes

Ik heb m’n allereerste horloge ook nog,een Timex toen ik 10 werd,zal ‘m straks ff posten

1 like

Oh wat leuk. Ik heb de mijne ook nog. Van mijn ouders gehad toen ik 9 geworden ben.
Compleet met de aankooppapieren en doosje waarin hij geleverd werd.

Toevallig vorige week een nieuw bandje aan laten zetten en voorzien van een nieuwe batterij. Bandje was zo’n plastic/rubber achtig ding, maar die plakte helemaal (weekmakers).

Nu doorgegeven aan mijn zoontje van 6 die klokkijken leuk vind op mijn horloges dus was toe aan zijn eerste klokje.
Wat is er dan zo leuk dan je eigen eerste horloge door te geven :grin:

Zal straks even een foto maken voor bij het verhaaltje!

5 likes

T was n zwarte Timex duikertje met n zwart rubber bandje en een heel bol glaasje. Ik weet wel (ruim 45 jaar geleden) dat ik t al snel n klein ding vond.

Hier ook een Timex, handopwinder en loopt nog steeds……

6 likes

Ik lees op HF wel 'ns dat mensen hun ‘eerste horloge’ gaan kopen en dat is dan een Submariner of Speedmaster. Ik heb dan altijd iets van: dikke :roll_eyes:
Volgens mij is iedereen begonnen met een Swatch, een Prisma of, zoals in mijn geval, een Casiootje. Ik heb de mijne helaas niet meer. Maar aan de andere kant; denk niet dat ik 'm nog heel vaak zou dragen. Dus, nou ja. M’n eerste ‘grail’ heb ik nog wel. Nu zo’n jaar of 30.

Maar dat was natuurlijk niet m’n eerste horloge. Dat was m’n eerste ‘droomhorloge’. :smiling_face:

13 likes

Bij deze het plaatje,zat destijds op een Perlon bandje wat altijd past.
Horloge loopt nog altijd maar wind zwaar op

7 likes

Helaas niet meer, was een Kienzle jongenshorloge zo’n 60 jaar geleden.

Mijn Ancre uit 1975.
Nadat ik in 1981 mijn eerste Seiko kreeg is die afgedragen door mijn broer. Hij vond dat witte bandje stoer. Wil er weer een bordeaux bandje op zetten en een verse plexi. Maar weet niet of dat nog gaat gebeuren voor mijn 80ste😀.

7 likes

Mijn allereerste niet meer, maar wel mijn 2de van in mijn tienerjaren onlangs bij toeval teruggevonden.
Mijn vrouw was wat oude verhuisdozen die we eigenlijk nooit hebben uitgeladen aan het sorteren en daar kwam deze swatch irony tevoorschijn.
Ik was van de veronderstelling dat deze het ook niet overleefd had, maar als bij wonder is deze eigenlijk nog prima.
Wat ik ermee ga doen is nog onduidelijk….

7 likes

Gelukkig heb ik 'm nog al loopt het niet goed meer. En met 30mm ook niet draagbaar meer dit jongens horloge.
Gekregen van mijn ouders al weet ik niet meer vanwege welke gelegenheid.

8 likes

Wat leuk ook een ancre,de mijne is van 1982 ongeveer.

1 like

Mijn eerste ooit :joy: niet lang in bezit gehad

14 likes

Wist niet dat het bandje perlon heet.
Bij mij nog het eerste bandje .

2 likes

Perlon is ook vrijwel onverwoestbaar. Maar ook wel ruw en sommige soorten zijn als fijn schuurpapier voor achterzijde.

1 like

Idem. Bij mijn weten was de eerste een Mickey met de handen als wijzers.

Deze heb ik nog wel:

8 likes

heb er nog een paar van vroeger in een oud kistje.
die in het vierkantje was mijn eerste echte klokje.
ancre duikertje. en nog waterdicht ook. rest is een rommeltje uit de tijd daarna.
verdient met oud papier en ijzer verzamelen bij het vuilnis en naar de ijzerboer brengen.
in de vakantie met een zelf gemaakte bakfiets “langs de bak”
pracht tijd…

6 likes

Het horloge wat je beschrijft, ken ik nog wel van vriendjes uit de klas.

1 like

Ik heb geen idee waar mijn eerste zijn gebleven, ik heb voor mijn 12e verjaardag van mijn ouders een casio gekregen zo trots als een pauw was ik, zal nooit vergeten dat het alarm deuntje cantate 147 was😆.
Van mijn zoon recent een casio vintage gekregen die aan het signalement voldoet, alleen met teleurstellend piepje als alarm.

Tweede horloge van mijn partner gekregen, overal naar toe gesjouwd, gold plated analoog horloge met zwart leren bandje, kan met geen mogelijkheid herinnereen wat het merk was en waar het horloge gebleven is.

4 likes

Was Ancre een populair horloge in die tijd?