Wie heeft zijn allereerste horloge nog?

Dat groene surfhorloge heb ik nog tot ver in mijn tienerjaren gedragen. Was mijn 2e of 3e horloge.

Uit 1979, toen ik 12 was.
Gekregen van mijn ouders.
Recent full-service en nieuw glas.

5 likes

Dat verklaart waarom er zoveel zijn,
Bedankt voor je informatie.

Is misschien een collectors item.

Mooie seiko,die kan je nog steeds dragen.

Mijn eerste is nu te klein voor mij.
Heb het geprobeerd om bij mn dochters ,
Om te krijgen maar die zeiden:ik heb een,
Telefoon waar de tijd op staat.:face_with_peeking_eye:

Ja die hebben we nog
Eind jaren “80 was het :older_man:t2:

7 likes

24 april 1976 nieuw gekregen van oma. Gouden horloge. Zeer weinig gedragen. Lag stof te vergaren in een lade. Is een handopwinder die nog steeds loopt. Nooit open geweest. Tikt pachtig.
Het was een mooi stuk. Maar ik had toch liever een “dagelijks” horloge gehad.

6 likes

Mijn eerste was ook een sq100 maar dan ergens mid 90

6 likes

Helaas heb ik hem niet meer maar toen ik 12 was kreeg ik een Velona volgens mijn van V&D. Mijn moeder werkte daar op de afdeling horlogerie
Ik praat over 55 jaar geleden

Dit was míj́n allereerste horloge, door mezelf gekocht. Wat ik voor m’n 16e heb gedragen weet ik echt niet meer, een digitale Pulsar of Casio misschien.

@royke74 eind jaren '80? De mijne is van '96. Dan is deze SQ100 lang in het assortiment geweest.

2 likes

Het kan begin jaren 90 geweest zijn exact weet ik het niet meer👨🏼‍🦳
Ik was een jaar of 16/17.
Leuk dat jij hem ook nog hebt. :sunglasses:

1 like

Dat kun je toch wel terugrekenen? :disguised_face:

1 like

Haha, was het maar zo.
Even opgezocht, het is een Swatch Irony Subversion YDS1005. Die gaan ik mint voor een 100 weg, de mijne is zeker niet mint

1 like

Helaas :no_mouth:

Deze “minilip” gekregen voor mijn 12de verjaardag. Ik had deze al een jaar of 30 niet meer gezien, tot ik deze bij het leegmaken van de ouderlijke woning gelukkig terugvond in een lade kast. Deze foto dateert nog van voor de service die het horloge heeft gehad in 2018. dus hij tikt nog rustig door :slight_smile:

5 likes

Nu maak je me nieuwsgierig!
Hoe is het eindresultaat?

Mijn allereerste horloges kan ik me niet meer herinneren. Wel heb ik in mijn jeugd een aantal Lorus sporthorloges gehad, deze waren goed waterdicht. En Lorus was, weet ik nu een onderdeel van Seiko/Epson corp als ik me niet vergis. Ook had ik een Boccia Titanium Bund, maar die heb ik zonder te weten wat dit was na batterijschade weggeflikkerd, haha!

De eerste die ik hier op het forum kocht was een Zwitserse Torgoen T1 pilot chrono. 10 ATM, PVD, EB6 slide rule en voorzien van een ETA quartz chrono uurwerk. Ik heb hem nog steeds, maar kan zo snel geen eigen foto’s vinden. Dus nu even een fabrieksfoto.

Torgoen T1

En welkom op HF! @PATRICKDH

2 likes

dat was deze:

van vader gekregen, maar leefde niet lang,
met de opstart van de collectie jaren later toch eenzelfde model terug kunnen krijgen :ok_hand:

8 likes

De mijne uit 1973, ik was toen 10…. Moritz jr. ancre

3 likes