Wie helpt de zeemeeuw in de lucht te houden?

Al zo’n drie jaar vliegt een Seagull 1963 chrono van lid naar lid via een flipper it forward actie opgezet door @marnixmoed.

Sinds een aantal maanden valt dat horloge van tijd tot tijd stil. Soms gebeurt dat verschillende keren per dag, soms gebeurt dit pas na enkele dagen. In het verleden heeft het horloge al een keer een rammeltje gehad en dat is toen door een welwillend lid gratis verholpen. Die kerel zit nu helaas met verbouwingen en heeft het te druk. Wie heeft ervaring met de Seagull ST19 en wil die gratis of tegen een zachte vergoeding terug goed draaiende krijgen via een onderhoud, reparatie of desnoods een vervanging van het loopwerk? Ik stuur het horloge op, zorg indien nodig voor een nieuw loopwerk en betaal de kosten inclusief verzending om alles naar de volgende kandidaat op de flipper it forward lijst te sturen.

7 likes

Er kwam er laatst 1 voorbij in het lichtblauw!

Even zoeken!

Al gevonden! Past deze niet?

1 like

Als gevolg van die reparatie? Dan is die Zeemeeuw ook aardig te keer gegaan! Ik heb te doen met de beste kerel …

Alle gekheid enz.: een riant voorstel @Dustbunny!
Ik kan het niet, maar er is vast wel een Forumlid zover te krijgen om dit te doen. Succes!

2 likes

Ik heb er nog wel een liggen… Ligt hier al tig jaar stof te happen onderin de horlogedoos, kan er zelfs geen foto meer van vinden.

Heeft wel een issue, is ooit gevallen, waardoor de kroon er vanaf was en een kleine beschadiging op de wp bij de drie dacht ik. Kroon is toen bij de horlogemaker vervangen. Liep destijds nog goed maar ga ik vd week even controleren.

Mochten jullie die willen als vervanging voor de originele flipper, overzetten van het uurwerk of zoiets, laat het dan maar weten!

edit, heb er destijds een topic over gemaakt, sindsdien niet meer gedragen denk ik :thinking:

3 likes

Een binnenwerk vinden is dus al opgelost. Nu nog iemand bereid vinden het binnenwerk te wisselen en het horloge dan naar de volgende Flipper it forward kandidaat te sturen, waarbij ik de kosten op me neem. Ik heb mijn lokale horlogemaker gepolst maar die is afkerig van alles wat Chinees is (ook al is de helft van wat ie verkoopt door Chinese handen gegaan). Wie helpt deze flipper it forward lopende te houden?

3 likes

Is er niemand van de horlogemakers hier die dit sympathieke HF initiatief in leven wil houden? Ik kan het helaas niet, wil wel mijn eigen horloge als donor ter beschikking stellen, @wbcoupe, @tokes, @PeterLC, @Lexaf @ alle andere zeer handige horloge makers hier? ( had er meer in staan, maar ik mag er van de software maar 4 taggen…)

3 likes

Beste allemaal,

Ik heb zelf ook een seagull 1963 waarbij de chrono niet meer op 0 komt en ik heb hem al eens uit elkaar gehaald.
Als ik niemand voor de voeten loop en geen andere ‘zwaargewichten’ zich melden, wil ik het wel proberen om van meerdere weer een lopende flipper te maken… loop ik risico?

Let wel… ik wil me niet opdringen hoor…

Serge

2 likes

Binnenwerkjes swappen durf ik wel aan.
(Zonder enige vorm van garantie natuurlijk)

2 likes

Bedankt iedereen voor het enthousiasme om die fiffer draaiende te houden. Intussen had ik al een aanbod gekregen om het horloge eerst te proberen repareren, en dat vind ik principieel eigenlijk de beste aanpak. Ik wacht nu op het adres en ben dan nieuwsgierig of dat lukt.

2 likes

Top :+1:
Mocht het niet lukken wil ik nog wel een poging wagen, maar ik loop verschrikkelijk achter met m’n eigen projecten dus ik sta niet echt te springen :grimacing::sweat_smile:

3 likes

Bedankt voor t helpen vd Seagull Fiffer.

Als je max 4 personen kunt taggen, kun je wellicht in n post direct er onder weer 4 mensen taggen? En daaronder weer 4. Etc.

1 like

Graag gedaan! Via pb heeft zich al iemand gemeld, @Dustbunny gaat eea met hem regelen, waarbij mijn horloge als back up plan telt.

1 like