Zoals de titel al zegt, is mijn Seagull 1963 onlangs gevallen. Kroon is er nu vanaf, volgens mij is de stift gebroken. Ook is er rechtsboven schade aan de wijzerplaat. Wellicht ook schade aan het uurwerk zelf, maar dat kan ik niet zien.
Weet iemand of dit te repareren is(en door wie)? Ik lees weleens dat er geen reserveonderdelen te krijgen zijn voor deze uurwerken, maar wie weet kan het toch. Of is het toch een gevalletje jammer maar helaas?
Zo te zien is inderdaad de stift in de kroon afgebroken, dus je hebt van beide een nieuwe nodig. Omdat het lastig is om een vervangende stem te kopen is het misschien slimmer om een stem extender te plaatsen, letterlijk een verlengstuk en dan een kroon met ongeveer hetzelfde formaat met het juiste schroefdraad. Dit kan dus worden opgelost met generieke parts.
Dank voor je reactie! Dit klinkt alsof hij dus nog te maken is gelukkig. Wel kan ik dit niet zelf , ik ga meestal naar @koen , maar die heeft het volgens mij erg druk, dus is er wellicht iemand anders die dit (tegen betaling uiteraard) zou willen proberen te maken?
In mijn 1963 zit volgens mij een st 1901, op ebay kan ik de st1901 niet selecteren (zal uitverkocht zijn) maar wel de st1903. Enig idee of deze hetzelfde zijn?
geen praktijkervaring mee, maar volgens andere aanbieders is de opwindas gelijk voor de ST 1901 en ST1903 (lijkt logisch, want beide zijn hetzelfde basis-kaliber):
Zeer bedankt, had zelf nog wel gezocht op ebay maar kon het niet vinden. Heb hem besteld, ga nu nog op zoek naar een tooltje om hem open te schroeven . Wordt mijn eerste zelfklus probeersel ooit!
Kwestie van een pushpennetje indrukken met een naald of ander tooltje en hij schuift eruit.
Wel rekening mee houden dat bij het terugplaatsen het pushpennetje eerst ingedrukt moet worden en dan tegelijk de nieuwe stift erin.
Nee, doet niets, maar is dan ook niet opgewonden. Bij schudden gaat de seconden wijzer even lopen, dat is alles. Wellicht meer schade, geen idee, hopelijk loopt het goed af!
Dat lukt dus niet, kroon is eraf en de stem zit in de kast . Heb ook (nog) geen tool om de kast open te maken. Maar zodra ik hem open heb ga ik dat zeker proberen!