Wie helpt een mooi Zeeuws meisje?

Heb ik jullie aandacht ? :smile:

Ik heb ooit eens op een rommelmarkt een (naar mijn Zeeuwse idee) mooi zilveren dames horloge gekocht.
Heb het in onze vitrinekast gelegd tussen allerlei ander prullaria maar dat heeft blijkbaar geen goed gedaan.
Hij loopt heel even en stopt er dan mee.
Er zit een 17 steens INT 1980 mechanisch uurwerkje in en zou eigenlijk eens schoongemaakt moeten worden maar bedacht me dat het misschien minder werk zou zijn om er een ander wel goed lopend uurwerkje in te zetten.
Heeft iemand nog een lopend uurwerkje liggen voor een leuk bedrag?
Zelf weer monteren inclusief vervangen van wijzerplaat en wijzers gaat me wel lukken.

Klokje zegt me niets, bandje daarentegen vind ik wel heel mooi, helemaal in zeeuwse klederdrachtstijl :+1:

1 like

Inderdaad, de bekende ā€˜Zeeuwse knopjesā€™.

INT? Volgens mij is het een Durowe 1980.
De stud staat veel te ver naar boven en daardoor veel te dicht bij de regulator.
Probeer de stud eens voorzichtig naar rechts te verplaatsen, ongeveer in een hoek van 90 graden ten opzichte van de balanskloof.

-edit- De INT AS 1980 en de Durowe 1980 zijn identiek dus je had gelijk. Probeer de stud en de regulator eens op dezelfde posities te krijgen als in de bijgevoegde Ebay link.

http://www.befr.ebay.be/itm/Durowe-1980-Uhrwerk-watchmovement-/321898713414

Stuur maar een PBtje, ik denk dat ik wel wat voor je kan betekenen.
Ik wil het horloge wel even een onderhoudsbeurtje geven, wil hij het echt goed gaan doen zou ik het uurwerkje niet vervangen door een ander ongeserviced uurwerk, maar gewoon dit uurwerkje een onderhoudsbeurt geven.

Hallo mannen,

Bedankt voor de reacties!
Lees ze nu pasā€¦had even wat anders te doen.
U hoort ervan :wink:

zo te zienā€¦ 't uurwerkje lijkt sterk op een France Ebauches FE 68ā€¦ mocht deze niet te redden zijnā€¦ ik heb nog wel een paar ā€œFEā€™tjesā€ op voorraadā€¦

Hallo Melvin,

Heb alles in de positie gezet als op de foto maar er zit nog geen leven in.
Ik heb er zelf nooit aan zitten rommelen dus kan nooit echt lekker hebben gelopen dan?

Nee dat denk ik inderdaad ook. Missschien dat daarom iemand een keer heeft zitten schuiven ermee en het heeft opgegeven.
Soms heb je wel eens geluk en is het iets simpels zoals deze weer terugzetten in de juiste positie. Of alleen een kwestie van demagnetiseren. Ik heb een keer een automaat gekocht van iemand die zei dat hij kapot was. Liep heel even na schudden, maar hield dan op. Heb ik meteen gekocht, want het was een handwinder.
Helaas is er in jouw geval (veel) meer aan de hand.

3 likes