Wie (her)kent dit Volvo 850 Racing horloge

Ik heb hier een horloge liggen wat ik vroeger (ik denk zo’n 20jaar geleden) een keer heb gekregen van mijn vader. Het is een naamloos horloge, het enige dat qua tekst iets aangeeft is dat het zou gaan om een Volvo 850 Racing horloge

Het horloge heb ik afgelopen week laten opknappen en deed het gelukkig in 1x weer. Enige dat er mee aan de hand was, was dat de batterij (uiteraard) leeg was. De O-ring moest vervangen worden en ik heb de orginele zwarte band vervangen door een aligator bruine band (de zwarte band viel van ellende uit elkaar).

Wie kent cq herkent dit horloge en kan me er wat meer over vertellen?

Je had bij het wisselen van de batterij even moeten kijken welk uurwerkje erin zit… dat vertelt veel over de afkomst…

er zijn fabrieken die “blanco” horloges maken, en op aanvraag van de klant er wat logo’s op drukken, en in graveren…

Ik heb zelf 2 van dergelijke horloges… van “Heineken”… gewoon merkloos, met een Miyota quartz werkje erin… lopen goed, kosten weinig, leuk voor de heb…

als het gaat om een horloge van een gerenomeerd merk, dan staat dat merk vaak ook prominent op het horloge ( denk aan de Chronoswiss “Spyker” horloges, en de Breitling for Bentley modellen)

't horloge is in elk geval waterdicht… dat is al lekker… ziet er ook goed afgewerkt uit… niet overdreven… maar goed…

mogelijk kan een Volvo Dealer je meer vertellen… ze zijn waarschijnlijk via Volvo dealers in de handel gebracht… (als kadootje bij aanschaf van een auto?)

on a personal note… 'k vind het een mooi horloge… ongeacht het fabrikaat zou ik em in elk geval koesteren…

Ook misschien even op het Volvo-forum vragen. Kan me voorstellen dat daar mogelijk nog wel iemand er een heeft, ooit gehad/gezien heeft of ze (als medewerker) ooit hebben verkocht of weggegeven aan klanten. Rij jij zelf Volvo? Dat maakt 't natuurlijk nog leuker. Zeker als 't dan ook nog een 850 is!
Veel plezier er (weer) mee, in ieder geval!

Arie Kabaalstra Schreef:

Je had bij het wisselen van de batterij even
moeten kijken welk uurwerkje erin zit… dat
vertelt veel over de afkomst…

er zijn fabrieken die “blanco” horloges maken, en
op aanvraag van de klant er wat logo’s op drukken,
en in graveren…

Ik heb zelf 2 van dergelijke horloges… van
"Heineken"… gewoon merkloos, met een Miyota
quartz werkje erin… lopen goed, kosten weinig,
leuk voor de heb…

als het gaat om een horloge van een gerenomeerd
merk, dan staat dat merk vaak ook prominent op het
horloge ( denk aan de Chronoswiss "Spyker"
horloges, en de Breitling for Bentley modellen)

't horloge is in elk geval waterdicht… dat is al
lekker… ziet er ook goed afgewerkt uit… niet
overdreven… maar goed…

mogelijk kan een Volvo Dealer je meer vertellen…
ze zijn waarschijnlijk via Volvo dealers in de
handel gebracht… (als kadootje bij aanschaf van
een auto?)

on a personal note… 'k vind het een mooi
horloge… ongeacht het fabrikaat zou ik em in elk
geval koesteren…

Hi Arie,

Bedankt voor je feedback. Omdat het een stuk emotionele waarde heeft, heb ik zelf het horloge niet open gemaakt en het uitbesteed. Ik heb dus ook niet gezien wat er binnenin stond.
Het is wel kwalitatief goed, want de juwelier gaf aan dat alles van binnen, ondanks 20jaar stilstaan met een batterij erin, er super uit zag. Ook de knopjes voor de chrono (aan de zijkant) deden het meteen (en dat was één van de grote onbekenden…zouden ze het nog doen ja of nee).

Ik koester het horloge ook zeker!

Daar zou wel eens een Miyota OS60 in kunnen zitten:

Je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben als ik het zo zie. Is dat een beetje een goed merk?