Wie herkent dit?

Hallo horlogevrienden,

Wie herkent de items op de foto’s?

Ik kan het kopen van een bekende… Wat zouden jullie een eerlijke prijs vinden die ik hem moet betalen mits het Rolex reclame spul betreft?

gr. Roel

Haahahahhaaahhhhha,

weer een goeie,zet hem op en nog meer van dat.

Heeft misschien in een display t.b.v. Rolex-lesmateriaal o.i.d. gezeten…
Prijs: wat de gek er voor geeft. Ik zou er weinig voor over hebben. Je kijkt er een paar maal naar en je kunt er verder niets mee…

2006 Schreef:

Haahahahhaaahhhhha,

Ik snap je reactie niet goed?

Het blijken Rolex dummies te zijn, die gebruikt worden bij foto shoots. Ultra zeldzaam en ervaren verzamelaars hebben me laten weten dat dit bijna nooit te koop is.
Vervelend is dat dit waarschijnlijk van roof afkomstig is want Rolex geeft zoiets nooit vrij. Het lag op een rommelmarkt en zo is dit via via bij mij terecht gekomen.

@ Brutus; bedankt voor je mening. Ik heb het ook maar even internationaal gepost en nu zit m’n mailbox vol met mensen die het willen kopen… Functioneel is het inderdaad niet maar blijkbaar heeft het wel verzamelwaarde… zoals wel vaker met Rolex prularia.

gr. Roel

Hoe groot zijn deze dummies, net zo groot als de dials van de originelen?

Geinig spul, verbaast me niets dat het voor de verzamelaars interessant is. Dat is immers met alles waar een kroontje op staat! :slight_smile:

2006 Schreef:

Haahahahhaaahhhhha,

Gaat alles wel helemaal goed met je? Zie ook
http://www.horlogeforum.nl/read.php?3,240274,240274#msg-240274
… Een off day of zo?

misschien werden zulke dummies ook gebruikt voor fotoshoots, maar meestal hadden vertegenwoordigers van horlogemerken een koffertje bij zich met zulke gadgets (salesman display) konden ze de dealers laten zien wat voor modellen/ wijzerplaat combi’s eraan kwamen; je ziet ook wel eens “komplete” horloges zonder uurwerk die voor dat doel gebruikt werden, zat er zo’n plugje achter de wijzerplaat waarop de wijzers vast zaten.

Heeft alles van Rolex verzamelwaarde? ik heb (geloof ik) ergens in mijn ouwe zooi nog zo’n klein Rolex onderdelenblikje liggen, als ik je er een plezier mee kan doen graaf ik 'm een keertje uit…

Groet,
Paul

Indien je het wil hebben zou je wellicht uit de mails van de geinteresseerden kunne opmaken wat het aan marktwaarde heeft.
Misschien zelfs interessant voor de doorverkoop? Voor wie het prijsverschil tussen de rommelmarkt prijs en de uiteindelijk rolex liefhebberprijs is hangt dan weer af van het feit hoe “goed” de bekende is. :wink:

Paul K Schreef:

misschien werden zulke dummies ook gebruikt voor
fotoshoots, maar meestal hadden vertegenwoordigers
van horlogemerken een koffertje bij zich met zulke
gadgets (salesman display) konden ze de dealers
laten zien wat voor modellen/ wijzerplaat combi’s
eraan kwamen; je ziet ook wel eens "komplete"
horloges zonder uurwerk die voor dat doel gebruikt
werden, zat er zo’n plugje achter de wijzerplaat
waarop de wijzers vast zaten.

Heeft alles van Rolex verzamelwaarde? ik heb
(geloof ik) ergens in mijn ouwe zooi nog zo’n
klein Rolex onderdelenblikje liggen, als ik je er
een plezier mee kan doen graaf ik 'm een keertje
uit…

Groet,
Paul

Hallo Paul,

Bedankt voor je reactie. Ik heb ook al uit een andere hoek info gekregen dat het een sales gadget zou kunnen zijn.

Zo’n onderdelen blikje doet overigens tussen de 10,- en 25,- afhankelijk van de staat, dus wellicht kun je overwegen het aan te bieden. En bedankt voor je aanbod maar dat kan ik niet aannemen (tu)

@ eric128: De marktwaarde is fors, ik heb biedingen gehad van honderden euro’s. Heel even heb ik getwijfeld of ik misbruik van de situatie zou maken >X maar uiteindelijk toch maar eerlijk gecommuniceerd naar de verkoper dat er serieuze bedragen geboden werden.

Gr. Roel

Krabong Schreef:

2006 Schreef:

Haahahahhaaahhhhha,

Ik snap je reactie niet goed?

Sorry Roel,

Lees dit even:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?3,240707

Geen probleem 2006 (tu)