Wie herkent ze allemaal?

Na het kaas horloge, komt Moser met iets "nieuws"
Wie herkent ze allemaal?

2 likes

Een ironische Zwitserse mengelmoes van allerlei iconen:

  • de integrated bracelet van de AP Royal Oak,
  • een crownguard á la Panerai,
  • dial met horizonitale strepen zoals bij een Nautilus, - 12-9-3 lijkt ergens op die van de Rolex Explorer dial lay-out (9-3-6),
  • een pepsi GMT bezel a la GMT-Master (overigens geen GMT hand),
  • Breguet wijzers
  • Sandwich dial? Zo lijkt het in ieder geval. Ook nogal Panerai

En dat alles met een tourbillon.

Even een snelle blik. Ik ben nogal verdeeld over dit horloge. Ergens denk ik “verschrikkelijk”, maar het ironische spreekt me ook ergens wel aan.

2 likes

Had hem ook gezien. Begint een beetje zoeken naar aandacht te worden.

Je mist nig de typische GP brug, bezel in de vorm van de Royal Oak en ingefreesde zijkanten van Dumet of was het Hublot? Nog het IWC logo.

3 likes

Scherp! Inderdaad gemist.

En verder ziet het er ook uit als een chinees wangedrocht van op wish… gratis, enkel verzending betalen!

En de wijzerplaat van PP nautilus!

De band zelf lijkt op een tudor

Goh… is het al 1 april?

1 like

Alleen 1 stuk en wordt geveild op de SIHH2018

1 like

Mee eens, achter het kaas horloge zat nog een duidelijke gedachte mbt “Swiss Made”.

Dit horloge is gewoon om te narren.

De in het artikel geciteerde CEO-verklaring is toffer (en raker) dan het horloge zelf:

“Many brands, even historical ones, create and produce nothing but substitute substance with artificial hype to stay relevant. Reinforcing their efforts with prestigious events and paying ambassadors who have no links to watchmaking; these tactics are just artifice that serve as smoke and mirrors. It’s all about who has the longest history, the most famous celebrity ambassador, or influencer with the most followers. Their efforts are in vain, the essential lies elsewhere: with the product.”

Zo.

Wel een waarheid als een koe.

5 likes

Mag hopen dat het een geintje is, wat een lellek ding zeg

Tja, zo bekeken…

Naast de Panerai kroon beschermer is de kroon ook van een merk. Cartier??

:grin:

Ik vind die hoekige Pepsi duikbezel stiekem eigenlijk best wel weer gaaf en origineel, ondanks alle verzamelde werken in Ă©Ă©n horloge.

Zie ook Tag Heuer way201f :wink:

2 likes

Ik ben geen expert, maar ik zie er niets van Omega in zitten. Zouden ze daar bij Omega nou verdrietig om zijn?

1 like

Omega heeft niks eigens en herkenbaars.

Nu snel wegrennen en met cola en chips in een hoekje kruipen… :laughing:

8 likes

Schroeven van Hublot?

misschien staat er op de achterkant nog: “The first watch worn on the moon” :joy:

3 likes