Wie houdt al zijn horlogegegevens ook bij in excel?

Nope… hou wel de ontwikkeling van de verzameling bij… welke heb ik verkocht voor de aanschaf van welke moet je dan aan denken.

Veel te veel werk om alles zo gedetaileerd bij te houden. Dit is wat ik zelf bij hou

en met bijna 250 entries is dat al genoeg werk :wink:

Screenshot_245

2 likes

Ik houd alleen mijn potentiële winst bij. Ik reken op een 5% per jaar op mijn aanschafprijs.

Geintje, natuurlijk. Ik ben al trots dat ik per horloge verschillende mapjes met foto’s heb.

3 likes

Dat weet ik nog zo niet, want waar kreeg je dat suikerzakje, en bij wat (en hoe goed was dat, prijs,…), maar ook merk, inhoud, vorm, afmetingen, afbeelding, gedrukte informatie,…

Wel lekker internationaal. :+1:

2 likes

Ah, ik heb toevalligerwijs net die grafische weergave van jouw horlogecollectie klaar waar je mij om gevraagd had.

Ik vermoed dat behalve Siedo en ik, alleen @HanDavinci de derde snapt.

2 likes

Mn laptop- en exceltaal staan allebei op Engels. :wink:

Ja

Ik ben digitaal niet zo goed onderlegd en werk prettig op de ouderwetse manier. Ik heb een zwart Moleskine boekje waar ik met een mooie vulpen mijn horloges in noteer. De aankoop- en eventuele verkoopprijs, de specificaties en de testresultaten van de time grapher. Voor mij werkt dat prima. :slightly_smiling_face:

5 likes

Uiteraard. Sterker nog, ik wist al dat jij deze grap ging maken voordat jij het zelf wist :sunglasses:

:joy: Haha!

Ik zou er ook niet over beginnen met leuke dames in de buurt.

4 likes

Damasko toch?

2 likes

Ja, en ik doe het niet.

:v:t4: peace en zo.

Ik pleit ook schuldig :wink:

Nope, just mildly sad :joy::joy:

Helemaal normaal is het natuurlijk niet. Maar het lijkt mij vrij onschuldig.

Mooi, dat is de ‘as is’. De ‘to be’ komt nog?

2 likes

Hou ook alleen aankoop/verkoopgegevens bij, met een Excelletje…

Datum	
Omschrijving	
Inkoopprijs
Van	
Datum	
Verkoopprijs
Aan		
W/V	
Opmerkingen

De rest (afmetingen etc.) staat vast wel in de gebruiksaanwijzingen en/of op websites… :sunglasses:

1 like

Bij deze.

1 like

Excel :+1:
Maar geen horlogelijstje hier.

mario excel

3 likes

Please elaborate.

Want ben je nu een dronken carrièretijger die erg wijs is met computers, een talenknobbel heeft, van complottheorieën houdt en in in het weekend in een oale Opel naar zijn LARP veldje knalt? :thinking:

1 like