kon je iets winnen dan? vind wel dak flink munne best a doan heb … lekker dan
“on-topic” … nee geen excelsheet, sorry
Ik hou alleen de betaalde prijs kwijt en als ik verkoop de verkoopprijs bij.
Aramar Transatlantic.
Lekker bezig. Haha!
Hieperdepiep!
Han, kom er maar in…
Dag Koen, always a pleasure.
Mijn vrouw vraagt me al jaren wanneer ik het in een spreadsheet ga zetten, want dan weet ze ook wat ik heb. Ik zeg dan steevast: binnenkort
Uiteraard niet, zou niet in me opkomen!! hahaha
ik deelde enkel je mening, had het over @anon50762135EV
Ik zeg altijd maar zo: doe mij maar bedsheets in plaats van spreadsheets.
Badoemtsj.
Liever een stoot op mijn sofa dan op mijn bakkes.
Wij begrijpen elkaar.
Nee ik deed het nog niet, ja ik ga het wel doen, ik hou wel van een mooi excel bestandje
Cellen, cellen, cellen…aaaaaarrrrgghhhhh!!!
Fçuck Excel!
hmmmm, Zo te zien ben ik niet besmet met het flipper virus.
ik koop en verkoop te weinig om bij te houden.
Ik houd het bij in een gratis programma “LignUp Multi Collector”, (link) ik doe dat eigenlijk alleen vanwege de serienummers en waarde in geval van diefstal.
Even de watch db toevoegen en je hebt een mooie start voor het vastleggen van je collectie.
Ik wou al een tijd zon lijst maken.
Maar dat is meer verzekering technisch.
Lijst met Merk, Type, Serie nr. en een scan van de bon erbij achter.
Zon lijst heb ik l voor de vakantie wat er aan duur spul mee gaat.
Pad, telefoon, horloge, camera enz.
Ook met Merk, Type, Serie nr.
OCD is everywhere
Zo’n Excel-lijst is handig voor meerdere zaken. Ik hou naast de serienummer en types horloges plus hun belangrijkste kenmerken ook lijstjes bij van merken, typen, lengtes etc. van audio-interlinks en de serienummers van allerlei apparatuur. Daarnaast in het kader van flash-oholicisme alle mods van diverse zaklampen met batterijtypes etc.
En een lijstje met scheerzepen, aftershaves, DE-mesjes/messen, kwasten, slijpbeurten etc.
Het komt regelmatig voor dat er weer een nieuwe categorie wordt toegevoegd, ook aan bestaande lijsten.
Raakt ergens bijv. een horloge kwijt kan ik wel direct aangifte doen inclusief serienummer etc… Lijst wordt uiteraard gebackupt!
Ik stilk zowat. Je bent serieus?
Zekers… Begon 10-tallen jaren terug simpelweg om serienummers te registeren.
En van het een kwam 't ander.
Kost niet veel tijd, even invullen, zo gepiept en hoef ik het ook niet te proberen details te onthouden.
Dat van die scheerzooi kwam eigenlijk omdat ik ging bijhouden hoeveel scheerbeurten je met zo’n DE kon doen. En net als met horloges is er een bloeiende handel in open scheermessen! Bijhouden dus.