Wie is er al terug van de Rikketik?

Dit keer een zwart monster op rubber band.
Ik denk dat hij verzadigd is wat betreft titanium Samurais.

Dan doen ze uit frustratie. Ze willen je horloge maar willen (of kunnen…?) er niet voor betalen wat je vraagt. Dan zeiken ze het maar af, dat is op zich menselijk. :smiley:

Ik kom ook net terug :smiley:

Even snel, foto’s moet ik nog maken, ik heb een vintage jaren 50 NOS Zila (nooit van gehoord) gekocht. De wijzers ervan zijn ge-donkerrood, iets wat ik erg mooi vind.
Een Edox Alfetta, moet je zien, mooi zwart, ook de kast.
Een Omega F300 Chronometer (type ben ik even vergeten) waarvan het uurwerk erg nodig een schoonmaakbeurt nodig heeft, de olie (of wat het is) is stroperig en er is ook erg veel van. Maar loopt goed en was een koopje.
Een rubberen Breitling stopwatch beschermhuls. Ik keek er naar, vroeg naar de prijs en hij bleek gratis. Ok dan…
Zo’n handig portable kastenopenertje voor geschriefde achterkanten. Zocht ik al een tijdje. En Polywatch. Die was op.

Verder niks meer geloof ik.

Verder nog gesproken met Marten, Robbie (dank voor de aanpassing van mijn Psyco band!), GerardH, Huib (heb je 'm nog gekocht???), Arno, Chris (ik ben benieuwd wat je hebt aangetroffen!), MarcB (en? gekocht?), Freddy en ik hoop dat ik niemand vergeet?

Een geslaagde Rikketik al met al!

Henrik Schreef:

en ik hoop dat ik niemand

vergeet?

Ja Henrik, mij heel kort, toen je de Edox kocht! Maar goed, ik had me ook niet voorgesteld…

Ja, jij stond over mijn schouder te lurken maar ik had toen even meer ook voor het horloge. Was wel een goede deal he? :smiley:

Ow dat was zeker een goede deal!

tjvreeken Schreef:

Beste forumleden,

Ook naar de Rikketik geweest en een paar dingetjes
op de kop getikt:

Als eerst een goed boek over de technische kant
van horloges en hoe te repareren:

http://i10.photobucket.com/albums/a133/tvreeken/ho
rloges/Boek.jpg

Vervolgens ook nog een Rusje, die voorlopig maar
eens even een weekje om de pols gaat:

http://i10.photobucket.com/albums/a133/tvreeken/ho
rloges/Wostok.jpg

Natuurlijk nog even bij Robbie langs gegaan en al
die leuke specials bekeken. Maar als klap op de
vuurpijl kon ik mijn Seamaster ophalen, die een
poosje bij Ferrie Schweitzer heeft gelogeerd. Hij
kon na 25 jaar dragen (van 1973 t/m 1998) wel een
opknapbeurt gebruiken!

http://i10.photobucket.com/albums/a133/tvreeken/ho
rloges/Omega.jpg

Ik ben zeer tevreden met het resultaat, ondanks
het feit dat helaas een beetje lichtstof bij de 12
uur marker de logeerpartij niet heeft overleefd.
Ferrie heeft nog hemel en aarde bewogen om aan een
andere wijzerplaat te geraken, maar ze zijn gewoon
niet meer leverbaar. Dat is natuurlijk wel een
beetje jammer, maar ja, zo zie je maar weer: het
kan zelfs de beste horlogemaker overkomen. Het
heeft natuurlijk ook een voordeel voor de hobby:
ik heb weer iets om te zoeken:). En wie weet,
hebben forumleden nog een goed idee, waar zo’n
wijzerplaat te vinden is. Ik houd me aanbevolen!

Groeten, Tom Vreeken.

Proficiat Tom, heb er een paar uur naar lopen zoeken en niet gevonden, mag ik vragen bij wie je deze hebt gekocht en of er nog exemplaren te koop waren?

Uit de nachtdienst toch ook nog geweest.
Tijdens een snel rondje het volgende tegengekomen,niet getwijfeld en gekocht.


Groene band erom van Horlogeband en weer tevreden verder.
Waarom ik dit exemplaar gekocht heb.
De nieuwe auto die ik gekocht heb, zie het schaalmodel op de foto is ook groen.
Dit was de eerste aanleiding om toch een horloge te kopen.
Toen ik thuisgekomen het bandje monteerde en mijn aanwinst aan mijn vrouw liet zien zei de schat,Deze lijkt wel op de Omega met die donkere wijzerplaat.
Ze bedoelde de Speedmaster en inderdaad zie ik ook wel kenmerken terug zoals de slanke wijzers en het meest opvallende vind ik zelf het verdiept liggen van de subdials.
De kastvorm met schuin gevormde lugs doen ook denken aan Omega.
Verder nog even langs Robbie gelopen maar deze was druk bezig, wel die mooie gele ( die van koninklijke afkomst )Seiko bewonderd.
Door vermoeidheid en warmte haast geveld maar besloten om vlug naar huis te gaan.
Hoop volgende keer kennis te maken met forumleden.

met groet van,

Aad

ps Lucien over de Bullhead neem ik kontakt op om afspraak te maken

Leuk zeg, dat zie je niet vaak volgens mij.

Die seamaster is weer als nieuw! In plaats van een nieuwe wijzerplaat kan je misschien ook nieuw lumen laten aanbrengen. Of zijn er nog andere beschadigingen aan de wijzerplaat?

Ik vind die Vostoks er op plaatjes altijd een beetje goedkoop uit zien. Hoe bevalt hij je in het echt?

@capice: het boek kocht ik bij een Duitse meneer in de kleine hal. De Wostok komt bij Jorg Hangert (Confidence1638) vandaan, dit was de enige die ik zag liggen bij hem. Er waren nog een paar andere op de rikketik, maar dat waren handopwinders die er beduidend slechter uitzagen en veel te duur waren. De Seamaster was al mijn eigendom:).

@Pierz: dat was een optie, alleen je zit dan vrijwel zeker met kleurverschil en om het er echt strak op te krijgen is volgens Ferrie niet mogelijk. In overleg hebben we daar vanaf gezien, ook omdat ik het originele karakter zoveel wil behouden.
Ik heb de Wostok nu een dag om. Ja tot nog toe bevalt hij best. Hij ziet er wel een beetje goedkoop/glimmend uit, maar ja het is dan ook een goedkoop horloge:).

Groeten, Tom Vreeken.

Ok, bedankt Tom

deze keer een D&S vintage voor mij…jaren '70 denk ik.

Groet Arno.

toch nog een mooie score Morse, voor iemand die zegt dat hij niet veel
zal kopen :wink: je kunt weer lekker aan de slag (mooie microscoop)

Groet Arno.

Dat wordt stilaan een mooie D&S collectie Arno !

Goeie vondst en blijkbaar in prima staat!

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

het boek kun je ook bij boekhandel vd. Moosdijk kopen, zij staan ook altijd op de Rikketik! waarschijnlijk wel iets duurder dan bij een duitse heer…

Groet Arno.

ja, ik ben er heel blij mee…

Groet Arno.

kan me aansluiten bij deze reactie.
Was er met hoge verwachtingen heen gegaan met m’n vader voor ons eerste bezoek aan de rikketik. Inderdaad veel oude troep voor soms belachelijke prijzen.

Had ook zo m’n twijfels bij de betrouwbaarheid van sommige verkopers.
Ik vraag mij af wie het aandurft om op een beurs al deze vb. €6000,- uit te geven aan een Panerai. Maar goed dat is natuurlijk ook een gevoelskwestie.

Ben slechts huiswaarts gekeerd met een heel interessant boek: 1001 Polshorloges.
Geeft een mooi overizcht van de trends in de ontwerpen over de laatste jaren.
Een aanrader voor iedereen die belangstelling heeft voor de Young Timers onder de bekende merken.

Marco

Mijn aanwinsten en om te weerleggen dat alles veel te duur is ook de prijzen. Tenzij vintage niet je ding is, dan zal je het alsnog te duur vinden :smiley:

Vrijwel meteen na binnenkomst (ik was er pas tegen tienen!) deze Omega. Het horloge deed het niet toen ik 'm kocht totdat ik ergens anders een batterijtje kon kopen (2 euro) en bij Robbie het er in heb gezet. Sindsdien loopt ie als een trein. Het heeft de originele kroon en glas en is op wat krasjes op de kast en glas in vrijwel perfecte staat. Het uurwerk moet gereinigd maar voor 70 euro laat je dit toch niet liggen…?

Een erg leuk horloge vind ik deze Edox Alfetta. Het echte glas kan denk ik beter vervangen worden (of misschien gepolijst) net als de kroon. Maar het loopt prima en ik vind de contrasten leuk. Zwarte kast en plaat tegenover de wijzers en cijfers… Die telemeterindeling snap ik niet, what’s the use?
23,70 euro.

Dan een erg mooie vintage. Op de kast zit wat vuil, het glaasje is wat uitgedroogd maar het horloge is NOS of bijna niet gedragen. Op de achterkant zat nog wat van zo’n groene beschermlaag. De wijzers zijn dus ge-donkerrood, wat ik erg mooi vind. Helaas is het op de foto slecht te zien. Hij doet het niet maar ik denk dat een kleine reiniging van het uurwerk het probleem zal verhelpen.
15 euro.

Dan nog die kastopener (11 euro) en de Breitling stopwatch huls. Je stopwatch zal er een stuk spat-waterdichter van worden. Maar ik heb geen Breitling stopwatch. Maar een gegeven paard… (0 euro)

En dan nog Polywatch voor 5 euro. Dat was misschien wel wat veel maar om dan voor 1 of 2 euro om te gaan rijden… Kost met meer aan benzine.

Dus (imho) als je goed kijkt valt er best nog wat te vinden voor niet te veel. Zie overigens ook Morse’s post.

Goed gescoord, Henrik. Die Edox met tachymeter is wel bizar. Is het geen frankenwatch?

Die Zila heeft misschien zijn naam niet mee, maar het is wel een elegant horloge.

Voor vintage liefhebbers zijn er dus wel degelijk mooie dingen te vinden. Op de Rikketik heerst nu eenmaal de ijzeren wet van vraag en aanbod. Als iedereen alleen maar interesse in een bepaald aantal modellen van een bepaald aantal merken heeft, dan zal de prijs voor dat merk en die modellen alleen maar toenemen. Die perceptie dat ALLES op de Rikketik te duur is, klopt m.i. dan ook niet helemaal.
Zie de voorbeelden hierboven.

Ik ben ook geweest, en had een aluminium koffertje bij me met weeskindjes. Heb op deze manier toch 3 horloges kunnen verkopen. Omdat ik het geld opzij moet leggen voor iets wat ik op het oog heb, heb ik me wel enorm in moeten houden om niets te kopen. Een machteloos gevoel… Ik had zeker een paar hele mooie dingen kopen tegen heel goede prijzen.
Binnenkort zal ik nog wel meer te koop aanbieden.

Wat me overigens opviel… Ik heb veel duits moeten praten, maar ook engels en frans (franse baardman), en soms zowaar een beetje nederlands.
helaas te weinig forummers gezien (net buiten het gebouw bij aankomst Gerard even gesproken, en op de beurs Marc en Freddy) Nog wel een juwelier uit mijn woonplaats gezien (we gaan binnenkort uitgebreid ergens eten), en een horlogemaker uit mijn woonplaats.