Wie is er al terug van de Rikketik?

Ik vroeg me af of er al leden terug zijn van de Rikketik. Helaas kon ik zelf niet maar voel je vrij om je nieuwe aanwinsten in dit topic te laten zien. :wink:

Mijn beste,

Ja, ik heb genoten van een paar uur ’Rikketik’.

Niet al te vroeg gearriveerd, wegens verplichtingen elders, kwam ik er al snel achter dat er nog voldoende te snuffelen was.
Wat een gezellige drukte zeg: Volop handel, praten, kijken, passen, meten, een kop koffie er tussen door en uiteindelijk zo gelukkig zijn als een klein kind. “Je hebt dan net die ene schakel kunnen bekomen om de ketting der verzameling weer meer armkracht te kunnen geven“.
Dat doet de mens goed. Zo ook de leuke gesprekken welke vaak spontaan ontstaan en vanuit de startpositie horlogepraat, ten slotte eindigen over allerhande wereldse aangelegenheden. En dat is plezant. Je leert zo enigszins de mens kennen welke net als jij getroffen is door het horlogevirus.

Tot echte spectaculaire aankopen is het niet gekomen. Doch met wat brochures, een horloge etui, een affiche en nog enkele prullaria was dit voor mij een aangename dag op een formidabele ’Rikketik’
Wordt vervolgd, op Zondag 27 april. :wink:

Coenraad alias, ‘Tissot62’

Orologio Signaturis Temporis

Stond vanochtend om 09:00 samen met Bojo in Houten voor de deur om daar een reeds bijzonder gevulde Expocenter aan te treffen. Helaas niet datgene aangetroffen waarvoor ik op pad was gegaan, staat tegenover dat ik ook niets heb uitgegeven :wink: In ieder geval nog wel even met oa Robbie en Jürgen kunnen praten, de Koolhoven van Maurice bewonderd en was per saldo om 13:00 weer in het noorden des lands.

Voor het eerst naar de Rikketik geweest.

Het doel was een watchwinder, maar ik ben thuis gekomen met een oranje Monster van Rob.

Steven

Erg veel oude troep…

En zeer hoge prijzen…:frowning: Een verkoper vroeg € 9.000 voor een IWC Big Pilot, gebruikt…Rolex Daytona’s staal ook zeer fors geprijsd…

Wel een reisetui gekocht, een opbergdoos en een schroevedraaierset.

Ik schrik van de vraagprijzen en heb het idee dat het elk jaar flink duurder wordt
al heb ik wel een leuke zilver met goud belegde zakhorloge van J Le coultre kunnen kopen weleenswaar met een
defecte balans en dit voor 35 euro, maak mijn dag toch weer goed.
AntonSV

Ik heb mijn blauwe monster weer teruggekocht :wink:

Ik heb een horloge gekocht waar ik al heel lang naar op zoek was, hij is er helaas niet echt goed aan toe, maar de prijs was zeer schappelijk. Ik vertel nog niet wat maar ik post deze week denk ik nog wel een fotootje!

Ik heb gekocht waar ik voor gekomen ben, een kissie!
Verder heerlijk rond gebrowsed tussen oude troep en fantastische schatten. Even monsters gekeken, en me vergaapt aan prachtige vintage Omegas bij Ferrie Schweitzer.

Grappig is dat wat je op plaatjes soms niet mooi vindt, in het echt prachtig is, terwijl je denkt dat bepaalde klokjes prachtig zijn, ze in het echt wat tegen vallen.

Even snel het kistje gevuld en afgeknipt (niet 100% scherp, maar goed…)

Ik heb nu alleen van twee dingen spijt, dat ik niet eerder zo’n kistje gekocht heb, en dat ik er niet gelijk 3 heb meegenomen. Maar ja, de volgende Rikketik dan maar.

groeten,

Martin

Mooie kist Martin. Maar eh hij zit wel al vol hoor. :wink:

Mooie kist Martin, ik heb exact zo eentje thuis staan! Mooi he, en zeker voor dat geld. Gefeliciteerd

Het enige wat ik heb gekocht is een entree kaartje… Wel veel moois gezien, maar dan voor een prijs waar ik het beter voor kon laten liggen.

Wat ik wel weer een paar keer heb meegemaakt is dat een (ver)koper de handel van een verkoper aan het afzeiken is. Ik snap werkelijk niet wat de koper daarmee wil bereiken. Maar goed, we zullen maar zeggen dat het de sport is om het goedkoper te krijgen.

Jep, daarom zei ik al, ik wou dat ik er gelijk drie had mee genomen. Ze zijn nl maar 35 euro.
De reden dat ik er maar één heb gekocht is dat de afzonderlijke vakjes vrij breed zijn, en ik eerst eens wilde kijken hoe brede en smalle horloges er in staan. (Boven en onder op de foto).

Groeten,

Martin

Drukke beurs, met wel weinig verrassingen.

Spijtig dat we niet alle forumleden hebben kunnen ontmoeten.

Volgende keer moeten we met z’n allen misschien afspreken op een bepaald uur op een vooraf bepaalde plaats…

Maar goed, enkele snelle fotootjes van de buit van vandaag:

Allereerst een NOS met prima ETA werkje, voor een habbekrats:

Een vroege Eta 2824-2 voor 8 Euro (de ommezijde durf ik niet laten zien)…

Een kastje dat ik zocht voor een Roamer Stingray (4 Euro)

Een veerwinder small/medium size van Flume (18 Euro)

Enkele van m’n favoriete bandjes van m’n favoriete Poolse verkoper…(deze dragen echt lekker !)

Een stereo-microskoop voor het fijnere werk…

En last, but not least een blauwe lichtgewicht Titanium Seiko Prospex van Robbie. (deze snelle foto doet m’n geen recht. betere foto’s volgen nog…)

Al bij al dus toch nog een vruchtbare dag.

Met Rikketikkende Groeten,

Morse.

mooie aankopen hoor, en Martin prachtkist.
Ik heb wat boeken gekocht, stonden bij de Slegte voor 25, had ze hier voor 2,50(had daar alleen al lol van) en diverse gereedschappen. Tot mijn spijt heb ik de kastsluiter niet meegenomen maar welicht dat ik die nog ergens vindt, al emt al een leuke paar uur hoewel ik schrok van de prijzen: een Panerai Luminor Marina logo van nieuw rond de 3700 dollar, hier 3500 euro???

Ik heb je wel niet lopen, maar je niet bij mij voorbij zien komen :frowning:

Er kwam nog een Fransman met baard die een Samurai van je wilde kopen :smiley:

Ha, die Fransman ja die ken ik nog. Wat had hij over voor een Samurai, 120 Euro?

Jij was zo druk bezig met het verstellen van banden dat ik je niet wilde storen. Het was in ieder geval druk genoeg bij je tafel.

Is de dagaanduiding in het Nederlands op die Vilong?

Ja, tweetalig, Nederlands en Frans.

Het was blijkbaar een exemplaar voor de Belgische markt.

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Beste forumleden,

Ook naar de Rikketik geweest en een paar dingetjes op de kop getikt:

Als eerst een goed boek over de technische kant van horloges en hoe te repareren:

Vervolgens ook nog een Rusje, die voorlopig maar eens even een weekje om de pols gaat:

Natuurlijk nog even bij Robbie langs gegaan en al die leuke specials bekeken. Maar als klap op de vuurpijl kon ik mijn Seamaster ophalen, die een poosje bij Ferrie Schweitzer heeft gelogeerd. Hij kon na 25 jaar dragen (van 1973 t/m 1998) wel een opknapbeurt gebruiken!

Ik ben zeer tevreden met het resultaat, ondanks het feit dat helaas een beetje lichtstof bij de 12 uur marker de logeerpartij niet heeft overleefd. Ferrie heeft nog hemel en aarde bewogen om aan een andere wijzerplaat te geraken, maar ze zijn gewoon niet meer leverbaar. Dat is natuurlijk wel een beetje jammer, maar ja, zo zie je maar weer: het kan zelfs de beste horlogemaker overkomen. Het heeft natuurlijk ook een voordeel voor de hobby: ik heb weer iets om te zoeken:). En wie weet, hebben forumleden nog een goed idee, waar zo’n wijzerplaat te vinden is. Ik houd me aanbevolen!

Groeten, Tom Vreeken.