Wie is er al terug van de Rikketik ???

Waar bij andere (niet Rittetik) beursen 't in de ochtenduren vaak nog heerlijk rustig is, viel 't mij hier op dat de geinteresseerden / bezoekers overduidelijk ‘bij de tijd’ waren; 't leek wel de Haagse Markt in de uitverkoop.
Gelukkig waren er wijnig kinderwagens die je tenen aandacht gaven :wink:

Naast de influenza ben ik ook besmet geraakt met 't horloge-virus… met dank aan Rob!
Eén Seiko SND-419 rijker… en de wens naar een 7T62-Flightmaster is ook geboren!!
(Eeuh…naast de onweerstaanbare behoefte aan de Tissot T-Touch Tinanium).

Enfin… wordt vervolgd :wink:

Groet,
Olivier

Freddy Schreef:

http://img.photobucket.com/albums/v208/horlotic/18
jan09051.jpg

Ik kon het toch niet laten een sfeerbeeldje te
schieten.

jan09053.jpg

De uiterst linkse en de uiterst rechtse ken ik. :smiley:

Maar wie zijn de andere heren ?

Marc-B1 Schreef:

Freddy Schreef:

jan09051.jpg

Ik kon het toch niet laten een sfeerbeeldje te
schieten.

jan09053.jpg

De uiterst linkse en de uiterst rechtse ken ik.
:smiley:

Maar wie zijn de andere heren ?
Van rechts naar links : Henrik, Jurgen, Jur, Marten P en ikke.

Wat apart, een BFK-plus op een nato :slight_smile:

Dito voor de Flightmaster.

Jij durft :}

(Dale Vito Boom zal wel een biertje met je willen drinken)

Ja, de T-touch staat bij mij ook op het verlanglijstje.

Na de aankoop van mijn Citizen leek het mij niet verstandig naar de Rikketik te gaan, dan zou ik me waarschijnlijk toch niet kunnen inhouden om er nog eentje bij te kopen.

:slight_smile: Olivier toch :slight_smile:

Het blijft en gaat niet meer weg, het MEER WILLEN gevoel!

Maar goed dat ik de T-Touches niet uitgestald had staan.

robbie409 Schreef:

Het blijft en gaat niet meer weg, het MEER WILLEN gevoel!
Maar goed dat ik de T-Touches niet uitgestald had staan.

't “MEER WILLEN” kende ik al:
SingleMalts (Bijvoorkeur 18+),
Extra Pk’s voor onder de motorkap, danwel onder de kont,
Vrouwen (ook 18+ :),
Xeon-MultipleCores,
Lichtsterkte tbv m’n DSLR en nu… dus ook horloges :wink:

Oli4 Schreef:

robbie409 Schreef:

Het blijft en gaat niet meer weg, het MEER WILLEN
gevoel!
Maar goed dat ik de T-Touches niet uitgestald had
staan.

't “MEER WILLEN” kende ik al:
SingleMalts (Bijvoorkeur 18+),
Extra Pk’s voor onder de motorkap, danwel onder de
kont,
Vrouwen (ook 18+ :),
Xeon-MultipleCores,
Lichtsterkte tbv m’n DSLR en nu… dus ook
horloges :wink:

RRRR
Ik zit meer in een 10 / 20 jaar oude Tawny’s
PK’s onder de motorkap… 285 met 430 NM went erg snel :slight_smile:
Vrouwen… alweer ruim 10 jaar dezelfde, ervoor, zou een boek over geschreven kunnen worden :wink:
Laptops, dus geen Xeon. Wel dualcores allemaal
Horloges… “Eat your own dogfood” gaat bij mij ECHT op.

leuk zeg, tot nu toe hou ik me bezig met Seiko maar dat ga ik niet volhouden. wat een schoonheden liggen daar toch onder het glas.

veel klokken, maar dat wisselt lekker af want dan kun je een sprintje trekken naar de volgende horlogetafel.
2 oudjes gescoord, zijn pas interessant als ik ze opgepieft heb.

ik had veel meer tools verwacht, ik heb wat A*F tools gescoord, maar ik moet deze week flink wat bestellen bij bkwatch en cousinuk.

het was leuk om na sluitingstijd (veel te druk daar!) MonsterRob even een hand te geven en mijn oranje beautie te laten zien. (treurig om te horen dat er bij zijn stand een horloge gejat was, maar Rob vatte het nog laconiek op.)

en inderdaad: gemiddeld ver boven de 50. 2% vrouw, maar daardoor hou je tijd over voor de horloges :slight_smile:

Wat treurig om te horen dat Robbie alweer het haasje was vandaag:( Misschien is cameratoezicht een idee?

Voor ik het vergeet, mail me nog ff voor de interne bezel als je die wil.

Er is er 1 gepikt, met het groene foam erbij :slight_smile:
GElukkig uitde “goedkope” bak.
Blijkt een groep bezig geweest te zijn, hebben lukraak spullen gepikt op meerdere tafels. Goedkoop en duur door elkaar, dus geen echte pro’s, maar voor de kick denk ik.

Ik had een vrijwilliger (Edgar) erbij vandaag, was gezellig en een extra paar ogen. Op de “dure” bak gericht. Met mijn gekwakkel vandaag (bijholtes zaten vol) duurde het verstellen van banden 2x zo lang, dus meer tijd aan het prutsen en niet aan het opletten. Dus het extra paar ogen was super!

Wat een geweldig forum ik ben al jaren een horloge freak en wist niets van dit forum af.

Ook ik ben op de Rikketikbeurs geweest en kom daar al jaren.

Wat mij dit jaar opviel was dat er veel zakhorloges waren en een stuk meer klokken dan normaal.

Ik heb 2 prachtige Rolex Milgauss horloges gezien en nog een prachtige wit gouden rolex.

Ik ben zelf momenteel 26 jaar en ben in het bezit van een Omega speedmaster pro het oude type van 1969 en een Rolex submariner van het jaar 1999.

Die ik tevens op de Rikketikbeurs heb gekocht van een italiaanse man uit Amersfoort (bekend bij jullie?) heeft al sinds jaren een plaats op de beurs.

Eerlijk gezegd vond ik het best wel tegenvallen.
Het aanbod was t.o.v. januari 2008 wat minder, evenals de drukte (dat is dan weer positief, minder stinkende ouwe mannen)
Ik ging om o.a. een Doxa Grafic te zoekn. Deze heb ik gevonden, maar viel tegen in het echt.
Vervolgens zag ik nog een Bulova Oceanograhper liggen. Deze staat al enige tijd op mijn wishlist. Het liefst heb ik er een met een oranje wijzerplaat, maar het schijnt dat deze vrij zeldzaam zijn. Maar goed, deze Bulova had een behoorlijk verkleurd glaasje, dit zou vervangen moeten worden. De prijs was €450,-, en dat vond ik toch wel wat aan de hoge kant, wetende dat ze bij eBay in vergelijkbare staat voor de helft van die prijs verkocht worden.

Helaas, deze keer geen nieuwe aanwinsten.

Goed idee… volgende HF-badges… I’m !!

JohanT Schreef:

Oli4 Schreef:

Lichtsterkte tbv m’n DSLR …
Ja, goed glas is prijzig helaas …
Als je een Canon hebt, is de 50mm 1.8 een aanrader! Kost minder dan een Seiko Monster :wink: en is voor het geld niet te verslaan!
Als je lichtsterke zooms wilt mag de geldbuidel natuurlijk open, ongeacht welk merk.
Ik ben overigens gek van primes. Het enige nadeel;> meer kans op stof. Maar daar wegen de voordelen (lichtsterk, handelbaar, superieure IQ) wel tegen op. Dat je niet kunt zoomen is trouwens gewoon een mindset … dan zoom je maar met je voeten :slight_smile:

Johan,
‘werk’ inderdaad met Canon (20D + 50mm 1.4 / 24-105L-IS 4.0 / 70-200L 2.8 / extender 1.4 / 100Macro 2.8) => Nu nog 'n 400 of 600L … :slight_smile:

Ik ben gister voor het eerst op de Rikketik geweest en vond het een ervaring.

Wat mij opviel waren de ‘koopjes’;

• een Speedmaster pre moon uit '69 voor 1275,-
  • een Fifty Fantoms voor 1600,-
  • een SeaDweller dubble red voor 15000,-

Is dit de oorzaak van de kredietcrisis of zijn dit horloges waar je met een hele grote boog omheen moet lopen?

Ja leuk hoor, dat komt door die tas! En bier.
En waarom kijk ik zo raar?
En waarom had ik me niet geschoren?
Omdat ik niet van plan was op een foto te gaan staan!

Uiteindelijk wel een duur uitje geworden, bij Utrecht een steentje tegen de voorruit m.a.g. een scheur van 20 cm in de voorruit. Auto is van '96 dus alleen wa. verzekerd :frowning:
Heb 3 telefoontjes gepleegd, Carglass de duurste incl. 35 % korting bijna dezelfde prijs (550) euro als de officiële dealer.
Autotaalglas doet het voor precies de helft (275 euro) :), desondanks toch een hoop geld voor 3 uurtjes Rikketik.

mvg, Frans

Wat voor mooi klokje had je voor dat geld kunnen kopen? :wink: