Wie is er bekend met het merk Sinn?

Ik heb ergens gelezen dat het quartz uurwerk in bijvoorbeeld de U50 hydro toch nog 10 a 20 sec per maand kan afwijken. Klopt dat?
Ik vind dat toch fors voor een horloge waar op alle andere vlakken zo extreem veel aandacht is besteed

Heel tof merk wat ik en velen een warm hart toe dragen.

Wat in mijn ervaring wel een beetje een issue is bij Sinn zijn de mechanische uurwerken. Ik heb er 4 gehad en 3 hadden problemen. Voornamelijk los geraakte onderdelen. Niet overmatig ernstig, maar wel een beetje een teleurstelling als je 2-3k neerlegt voor een klokje. Is allemaal wel weer onder service gerepareerd, maar het valt wel op.

Nope, dat klopt niet. Er zit een ETA 955.652 in. Die heeft een afwijking van maximaal 10s per jaar.

https://calibercorner.com/eta-caliber-955-652/

1 like

Dat zijn de betere berichten! Thanks!

Nee niet in de u50 Hydro. Die heeft een Ronda 715 Li movement. De mogelijke maandelijkse afwijking daarvan is een stuk forser.

2 likes

Dat is dan toch zonde? Zet je zo’n beest van een duiker op de markt. Had daar dan ook die ETA in gelepeld…

Ah, yes. Klopt, vind ik ook raar dat er dan geen ETA uurwerk in zit. Zeker met de goede ervaringen van dat uurwerk. Wellicht weet iemand waarom Sinn voor een Ronda heeft gekozen voor de U50? Ik zou/ben (ge)gaan voor een UX, zeker een tegimented, zijn niet kapot te krijgen. Blijven prachtig.

1 like

Goede morgen,

Wat houdt tegimented in ?

9 jaar and still counting. Die Sinn batterijtjes gaan maar door!

1 like

Beschikbaarheid. ETA levert het quartz uurwerk niet meer aan derden of alleen tegen een veel hogere prijs.

Verder zal de gemiddelde koper van een U50 Hydro het waarschijnlijk niet veel interesseren. Het uurwerk zal ook prima werken. De specs van de ETA waren/zijn echter wel beter.

1 like

Dat is een laag over het staal die het praktisch onmogelijk maakt krassen te maken op het horloge.

4 likes

Klopt, deurpost is geen probleem meer :upside_down_face: