Wie is overgestapt van duur naar laag (uurwerken )

Ik ben in de loop der jaren wel terug gegaan naar een minder duur horloge. Heb een aantal jaren een paar keer een Rolex en Breitling gehad en eenmaal in mijn bezit dacht ik iedere keer kan wel wat minder, komt ook omdat ik zo’n horloge niet op mijn werk kan dragen. Weer verkocht en telkens toch weer spijt van. En wat mij nu een beetje tegenstaat is de prijs die ze nu vragen voor hetzelfde horloge. Als voorbeeld heb een aantal jaren geleden (2010) een GMT uit 2005 gehad, heb deze na een inbraak die wij gehad hebben verkocht voor €3250,- en nu vragen ze er meer dan 5K voor en dat staat mij tegen om er weer een aan te schaffen hoewel ik hem graag terug zou hebben. Op mijn werk draag ik een horloge van de Lidl van €8,00 heb deze nu al twee jaar en heb nog nooit zo lang een horloge gehad. Merk ook dat ik het zoeken naar verkopen bijna leuker vindt dat het dragen.

gr. Hans

M’n duurste horloge was 1150,- en daar voelde ik me eigenlijk al niet heel prettig bij.
Deze verkocht en heb er voor dat geld meerdere, vnl vintage, terug gekocht.
Dat bevalt me eigenljjk veel beter.

4 likes

Ligt wel aan het merk… :wink: Ik bezit geen enkele duurder segment horloge, wel een Molinari bankstel :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Voorlopig vind ik alles boven de € 500,00 niet aan mij besteedt. Ik zou gewoon te angstig zijn om deze te dragen. Daarnaast zijn er meer wensen dan een mooie klok.
En ik moet zeggen dat ik het leuker vindt om een mooi vintage klokje te hebben en te dragen voor een leuke prijs. Geeft veel meer voldoening en daar zit in mijn beleving meer een “ziel” in. Een Seiko 6217 vindt ik helemaal prachtig, maar eenmaal hebbende zou ik hem weer nauwelijks dragen.

2 likes

Was na al 3 weken of na 3 maanden :wink:

Toch wel benieuwd wat voor werk je doet. Want ik kan me voorstellen dat je soms geen duur horloge wilt dragen ivm image, grote kans op schade, veiligheid/hygiëne, etc.
Maar als je wel een horloge mag dragen, waarom 1 v lidl en niet een seiko skx009 of casio g-shock ofzo?

Zelf draag ik bijvoorbeeld op mijn werk een seiko monster.

Mijn werk? Terug reizen in de tijd om John Connor te grazen te nemen :wink:

Werk in een TBS kliniek als rehabilitatiemedewerker vakgericht onderwijs. Draag een duur horloge daar niet om beschadigingen te voorkomen en om niet te veel vragen van onze cliënten te krijgen. Het horloge van de Lidl heb ik gekocht omdat ik even zonder een horloge zat en wonderbaarlijk bevalt het horloge mij nog steeds.

1 like

:smile: lijkt me idd niet handig om met een gouwe rollie rond te lopen.

1 like

Niet ergens van overgestapt, dan behalve dat ik weinig plezier meer heb van een simpele quartz. Maar dat Was vroeger niet veel anders. Vond het altijd wel leuk om een apart horloge te hebben.

Heb wel eens wat om gehad, en dan gewoon bij vragen gezegd dat het een nepper was.

Wat mij betreft mag de hype en de daarbijhorende prijsverhogingen stilletjesaan stoppen, zowel voor nieuw als vintage. Een horloge uit het middensegment van 1250,- naar 2000,- is momenteel het maximum dat ik kan en wil bijeensparen en -harken. Ik heb nog andere kosten en hobby’s in het leven dan de klokken…

Als je dan eens een vintage aan een mooie prijs scoort kan dit ook doorschieten als je onderdelen nodig hebt. Ik ben momenteel op zoek naar een wijzerplaat voor een 45 jaar ouwe Seiko Worldtimer, eentje gevonden, 92 € alstublieft…

1 like

Na 3 maanden idd!

1 like

Een echte liefhebber heeft geen interesse in marktwaarde.
Waarde moet realistisch zijn dan kan je altijd weer verkopen als je wat anders wilt.
Ik heb ook horloges die ruim meer dan 1000 euro hebben gekost, maar een paar horloges aangeschaft voor minder dan 10 euro vind ik net zo mooi en bijzonder.
Het gaat er om dat je van een horloge kan genieten. Dat heeft voor mij niets te maken met de prijs.

7 likes

Dat heeft u heel goed en duidelijk gezegd