Wie is overgestapt van duur naar laag (uurwerken )

Zijn er mensen die toch over nadenken of zullen overstappen van in plaats duur naar lage sigement te gaan
Of van quartz naar automaat of tegenovergestelde
Want als je ziet zijn er laatste jaren toch voor goedkope prijzen degelijke kwaliteit uurwerken op de markt uitgebracht en zal met de tijd zo blijven hoop ik
Graag hoor ik jullie meningen en hoe jullie het bekijken of gaan doen

2 likes

Ik probeer de omgekeerde weg te bewandelen, dit door imo finaal uit de hand gelopen aantallen hier…

edit ‘voor mij duur dan’ :wink:

2 likes

Ik merk dat ik op de wip zit. Nu heb ik weinig echt dure klokken (althans, dat vind ik nu), maar ik koop toch met name wat ik mooi vind. Ik kan nog geen 5 ruggen stukslaan op een horloge ook al weet ik dat ik het er ook weer voor terugkrijg. Zal wel Zeeuwse onsbenzuunig erfenis zijn

2 likes

Tja, ik denk dat ik nu meer in de andersom-fase zit. De laatste tijd meer goedkoop spul weggedaan ten faveure van duurdere horloges en gereedschap. Dat wil overigens niet zeggen dat mijn collectie definitief die kant op gaat want ik wil op korte termijn nog een SKX007 aanschaffen en mijn Aevig Valkyr krijgt ook nog ruim voldoende draagtijd.

1 like

Ik ga nu maar 1 investerende uurwerk aanschaffen ,maar nu niet moet echt door moeten sparen dat zal een omega speedmaster professional zijn
Voor de rest zo een beetje middenmoot of nog lager kan ook

Als je voor 1 topper gaat, is dat absoluut een topkeuze​:ok_hand:t2::grinning:

Ja deze blijft maar stijgen ook voor een tweedehands zijn de prijzen hoog geschat
Het ziet er uit als een goudstuk :relaxed:

1 like

Ik ben overgegaan van redelijk prijzig naar midden segment, van Panerai en wat duurdere Omega’s naar Sinn enz.

De enige Pam die ik ooit nog wel eens zou willen proberen is de 233. Verder een Expl II Polar of een Expl 36mm.

Ik kreeg een dikke piemel van de service die je krijgt bij de grote jongens en de manier van reageren op redelijke verzoeken.

Groeten,

Noel.

3 likes

Het is bij mij niet een bewuste keus. Het is dat ik nu meer op zoek ben naar horloges waarvan ik denk (hoop) dat ik ze niet al te snel tegenkom bij een ander. En toevallig zijn degenen die ik interessant vind niet duur😄

Zo heb ik vorige maand een Poljot aangeschaft en heb ik nu twee horloges in bestelling staan: Pancor (+/- €170,- was een Kickstarter en wordt in maart geleverd) en Vratislavia (€180,-, wordt maandag a.s. verstuurd).

Dat denk ik
Bij een onderhoudsbeurt panerai betaal je wel veel daar kunt je een tweedehands uurwerk mee kopen

1 like

En als je netjes 3x vraagt waar je horloge blijft krijg je na 5x mailen antwoord.

In de trant van: He luister es! We hebben nog meer te doen, we zijn er mee bezig, echt!

Wel “Best regards” erachter, maar toch, kan niet, voor zulke bedragen dit.

Groeten,

Noel.

2 likes

Hangt van het beschikbare budget af. Ben niet zo’ n spaarder. Bezit nu een aantal instap modellen in het lage segment en een paar midden segment denk ik. De meningen daarover verschillen nog wel eens :grin:. Maar als ik het budget zou hebben voor het duurdere segment dan zou ik het wel weten hoor. Ik zou er niet te veel van kopen want het onderhoud is ook prijzig, maar zou er toch wel 1 willen hebben als center piece zeg maar.

1 like

Hier eveneens de omgekeerde beweging : van (relatief) goedkoop naar duur(der).
Seiko collectie gaat eruit om wat duurder spul te kopen … al blijft de MM300 sowieso wel in de collectie (maar die is dan ook niet meer zo goedkoop).

Eerste klokken die uit het duurdere segment zullen komen zijn de Speedy Pro en de B42 Cosmonauts Chrono… maar ook een Maustertaucher of DC66 staan op het lijstje :wink:

Ik koop wat ik op dat moment wil. Een strategie plannen klinkt leuk maar ik koop op gevoel en dat gaat niet lekker samen. Laatst incoming was een skx009 en ben er super blij mee.

Ik koop wat ik mooi vind en zgn. in mijn collectie past qua kleur. Laatste aanwinsten:

1. Certina Precidrive Quartz € 625,=
  2. Chr. Ward C5 Malvern Quartz ca. € 275,=
  3. Chr. Ward Trident 600 GMT Automaat € 1.080,=
  4. TAG Heuer Aquaracer 500m. Automaat € 2,5K

Dus behoorlijk verschil in uurwerken en prijs maar ik vind ze allemaal mooi en daar gaat 't om wat mij betreft!

Grt. Marco

2 likes

Vind dat wel 'n leuke vraag. Als je hier een tijdje rondhangt, zou je denken dat ‘the only way is up’ (qua prijs, dan). Het lijkt soms wel of je na een tijdje in ieder geval minimaal een Submariner, PAM, Speedy of PO (heb ik ze zo een beetje gehad? :wink:) moet hebben. En liefst meerdere uit dit rijtje. Ik vind dit persoonlijk onzin. Ten eerste omdat geen van deze modellen me heel erg aanspreekt en ten tweede omdat er imo met al deze modellen iets ernstig mis is met de prijs-/kwaliteitsverhouding (hint: ik doel hierbij niet op de kwaliteit :grinning:). Net zo goed als mijn klanten van mij een goed product verwachten voor een reëele prijs, ga ik dus ook niet € 500 betalen voor een paar sokken of € 95 voor een halfje volkoren brood (dit is een metafoor :wink: ). Ik vind persoonlijk dat je jezelf dan een oor aannaait. En het gaat, imo, al helemaal mis als ik wel 'ns hoor dat mensen er geld voor moeten lenen of dan maar geen nieuwe bank kopen (terwijl ze die nodig hebben). Tja… Nou, ja lekker allemaal zelf weten, natuurlijk!

9 likes

ik koop wat ik mooi vind, en wat mogelijk is binnen het door mij te besteden budget. Met een jong gezin zijn er meer wensen dan alleen een horloge voor papa :slight_smile:
Wil je een horloge met de functionaliteit van een G-shock ben je bij Rolex op het vereerde adres.

Koop je een horloge om de functionaliteit of als sieraad om van te genieten etc.
Merk bij mijzelf dat wanneer je kwaliteit hebt gehad, het lastig is om genoegen te nemen met een stapje minder. Een plakmerk kan mij niet meer bekoren, hoe mooi soms ook. Een minder bekend merk zoals Tempest of Steinhart kan ik dan nog wel leuk vinden.

Ik kan wat dat betreft jaloers zijn op mensen die blij zijn met hun nieuwe ICE watch of horloge van het kruidvat.
Uit deze aankopen haal ik geen voldoening.

2 likes

Ik heb dik een jaar geleden een Speedy Pro gekocht omdat ik 'm ECHT mooi vind (had al een Speedy Triple Day Date) en niet om “erbij” te horen. Inderdaad is het zo dat je een hoop extra betaalt voor de marketing (“Moonwatch”) en de beleving er om heen. In dit geval was/is het me dat waard maar dat geldt dus zeker niet altijd/voor alle genoemde voorbeelden.

Dat het hopelijk een goede investering zal zijn, is bijkomstig. Kijk maar naar m’n laatste 4 aanwinsten een post eerder vermeld. Dat zijn, naar verwachting, geen “goede” investeringen hoor…

Ik ben het dus helemaal met je eens TagEd, ook voor de rest (tweede deel) van je betoog!

Grt. Marco

1 like

Ik heb altijd al in het lage vintage segment gezeten… wel van automaat naar alleen handwindertjes overgegaan, ronde kast, dauphin wijzertjes, liefst bolhoedje, dat is het wel :slight_smile:

1 like

Weet je wat de waardedaling van een bank is!

1 like