Horloges zijn niet goedkoop…
Dat cynische gedoe altijd. Liever iemand die wat meer diepgang toont dan iets glimmends om de pols.
Jammer dat ik de vraag verder niet kan beantwoorden, maar dank voor de mooie foto’s.
Ik begrijp de frustratie hierboven niet helemaal. Voor mij is de geschiedenis van Invicta in ieder geval al veel interessanter dan het heden. Van vroeger uit toch gewoon een merk met enige status.
Ik zou mij helemaal kapot lachen ook. Zo een member die hier al jaren lid is en zegt:”Ik zit zo een tijd mee te lezen en ik wilde dit met jullie delen”: Bam 400 nos vintage Invictas op de keuken tafel
Tijd voor een 2e hypotheek. Kopen dat ding.
Misschien even wat wire lugs op laten solderen en als polshorloge dagen…
Hoezo? Past wat betreft formaat gewoon in de huidige lineup.
Top opmerking, of nee, toch niet.
Het feit dat ze de eerste propere GMT-boer hebben geabsorbeerd is toch wel een interessante. Vanuit een faillissement in de jaren 80 (wie niet, Breitling et al) toch onafhankelijk verder, zij het in Amerikaanse vorm, en dan expansie.
Dat het huidige Invicta een soort marketing-huls is voor een totaal ander bedrijf is in feite niks nieuws. De industrie is bijna volledig in handen van modehuizen en investeringsmaatschappijen. Breitling, JLC, Cartier, IWC enzovoort: Het zijn allemaal nog marketing-hulzen voor Richemont of Louis Vuitton. Je kunt de grotere en bekendere onafhankelijken op je vingers tellen.
Datgene wat Invicta oninteressant maakt is niet zozeer het feit dat ze in andere handen zijn doorgestart. Da’s volkomen normaal. Het is puur de marketing-strategie die ze hebben gevoerd, gekoppeld aan het prijsbeleid.
En met “oninteressant” bedoel ik niet de verkopen aan Jan met de Pet. Die zitten wel snor. Met “oninteressant” bedoel ik puur de reputatie die het merk hier heeft, op fora, waar liefhebbers bezig zijn met de rationalisatie van hun aankopen door naar “traditie”, “geschiedenis” en “relevantie” te wijzen.
Misschien dat er uit die periode meer informatie te vinden is in het Frans?
Precies dit dus.
Invicta ‘list prijs’ €1699,-, maar nu voor €325,- zonder extra kortingscode. En dat al jaren. Dan wil je zo een ding gewoon niet meer. Ik niet. Killed the vibe zeg maar. Het totale disrespect voor de consument.
Fijne en goede zelfreflectie!
Hou ik van. Nog even doorzetten en daarmee stoppen is de volgende fase. Succes.
Terwijl vintage invicta gewoon mooi is. Ergo, even nadenken.
Al eens poging gedaan om iets meer info te vinden. Maar is best lastig. Althans voor mij.
Dit is een site over stambomen
Heel handig om nieuwe ingangen te vinden voor je onderzoek
http://www.supermontre.com/montre-invicta-origine.html
Zoals veel horlogebedrijven is Invicta een merk van Zwitserse oorsprong.
De oprichting van Invicta dateert uit 1837 toen Raphael Picard naar het kleine stadje La Chaux-de-Fonds verhuisde om zijn horlogehuis te lanceren. Maar het merk Invicta begon pas in 1886.
Invicta heeft er geen enkele moeite mee als jij gewoon “list” prijs betaald.
Daar geilen jullie toch zo op bij merken als Rolex?
Ik heb koffie op. No problem.