Nu weet ik dat de bezel rond het glas niet van staal is maar een is met een base metal. Hij is nu in prima staat maar toch zou ik een stalen bezel preferen, evenals een stalen kroon en pushers.
Heeft een van jullie zoeits wel een laten doen?
Eigenlijk zoek ik dus personen die (denken te) weten of er horlogemakers zijn die voor mij de lunette en pushers+kroon kunnen vervangen, maar dan in staal.
dat wordt een klus.
Uiteraard zal een stalen lunette zo gevonden zijn,maar of dat ook direct past is een 2e.
Meestal worden lunettes erop geperst waardoor het een geheel wordt met de kast .
Je zal ,om het beste resultaat te bereiken, de lunette moeten laten maken en dit lijkt mij dan een perfecte klus voor Ari kabaalmakert.
de pushers in staal zou een minder groot probleem moeten zijn als het om standaard rechthoekige drukkers met palletje en geintegreerde veertjes…die zijn wel te vinden net als de kroon
Alles is te maken, de vraag is alleen… wat mag het kosten?.. ik krijg vaak genoeg de vraag om een andere kast… dekseltje met glaasje… maar als ze dan horen wat het moet gaan kosten… dan trekt menigeen de plank op…
't is voor mij geen hobby meer… 'k moet er van leven…
Deksels en gladde bezels zijn opzich nog niet zo heel moeilijk… alleen… Staal?.. RVS?.. Liever niet… RVS is voor Kookgerei…
Gaat goedkoper zijn voor je een nieuwe stalen Venus170 kast te kopen dan een lunette te laten frezen dat ben ik vrij zeker.
Die pushertjes kan je zelf uit een stukje staalplaat snijden met een kniptang dat mag geen probleem zijn.
bedankt heren voor de reacties.
Ik laat het een en ander even bezinken en ga daarna wellicht acties ondernemen. Alhoewel, vaak zijn de klokjes daarvoor alweer verkocht…
Het is natuurlijk ook wel een regelrechte aanval op de originaliteit van het horloge, het is jouw klok dus doe vooral wat je moet doen doen maar om eerlijk te zijn vind ik hem er nog best goed uit zien…
Dat vind in eigenlijk ook wel. De bezel is gewoon nog goed maar als je kijkt hoe sommige van zulke klokjes gehavend zijn… Ik wilde zegeaar voorzorgsmaatregelen nemen.
Ik snap het maar dan nog zou ik dit pas overwegen om zoiets te doen als het echt nodig is, ik neem aan dat je dit horloge niet dagelijks gaat dragen en dan slijt het al een stuk minder dan in regulier gebruik.