Wie kan er meer over vertellen over 2 merken ?

Hallo graag zou ik over de merken Zanetto Chronographe en TELL Chronographe meer informatie willen beschikken.(zie fotos)
Bijvoorbeeld wie heeft er hier op het forum er wel eens over gehoord?
Wat is de herkomst van de horloges?
Wat voor uurwerk hoort erin te zitten?
eventueel Jaar?
en wat ze nu in de markt doen wat betreft ? euros;enz;enz;
Bedankt in ieder geval voor de moeite.

Explore Jack Thomasse Explore Jack Thomasse

Zanetto komt uit Messina Italië
Tell kan uit Zwitserland & Duitsland komen

bron : Microlisk

Deze 2 staan te koop op marktplaats. Weet de verkoper er verder niets van.
Het lijkt me dat 2 van dit soort horloges niet bij zomaar iemand in de la gevonden zijn en dat dit dus bij een horloge kenner vandaan komt.

Weet weinig van de horloges, maar genoeg om te weten dat ze in het “Vintage Horlogeforum - Voor liefhebbers van horloges en zakhorloges van voor 1991” thuis horen :wink:

Weinig meer aan toe te voegen. Ik denk dat de Tell ouder is dan de Zanetto. De “coffin” style pushers zag je veel in de 40’s en 50’s. Aangezien Zanetto pas sinds '56 bestaat zal dit een van de eerdere horloges zijn.
Zo niet te zeggen welke uurwerken er in ztten of horen. Dan zou je foto’s van de uurwerken moeten vragen aan de verkoper.

-edit- Ik heb de advertentie bekeken en het ziet mij er goed uit. Geen enkele reden om aan te nemen dat deze info niet klopt. Als je echt zeker wil zijn, alsnog foto’s van “onder de motorkap”, die staan er niet bij.

Grtz Melvin

Mag op slot bedankt allemaal.

En Omegas?? De 2 aangeschaft??
Hopelijk wel. Ik heb de advertentie ook gezien, en het is een betrouwbaar persoon waar je ze kunt kopen. Heb er eerder zaken meegedaan ter plaatse. Heeft geen geheimen, in geen van zijn aanbiedingen. Correcte verkoper.
Vaak kan je bij hem ook tegen sportieve prijs kopen.

Ik vind 185 euro voor een onbekend merk chrono, zonder de originele kroon en geen servicegeschiedenis bekend helemaal geen sportieve prijs :wink: