Wie kan er voor mij een display caseback maken?

ik heb een oude Breitling 806 Navitimer met een caseback die totaal verkrast is binnen en buiten . Nu wil ik eigenlijk ook wel eens een oude vintage navitimer met een display caseback maar helaas kan ik dus nergens info vinden wie dat doet of zou kunnen doen , dus vandaar hier vragen

wie o wie kan zoiets voor mij maken van de oude caseback ?

Er moet een Glaasje in?..

Van welk materiaal moet ie gemaakt worden?..gewoon de oude?.. dan moet er eerst gemeten worden welke dikte ie heeft…, dan is het niet meer dan een kwestie van uitdraaien… en een glaasje inpersen…

Het is bijna een ‘selfie’ de foto :wink:

Misschien Thomas Preik? Bekend van display casebacks voor cal. 321 Speedmasters en Daytonas. Misschien dat ie ook aan Breitlings wil beginnen?

http://www.customwatchconcepts.com/

EDIT: goed lezen is ook ern kunst. Op de site staat al een caseback, voor een cal. 11 Navitimer blijkbaar :slight_smile:

@ Arie
Het is nu een geheel dichte achterkant , zit nog geen glaasje is. Ik denk dat de achterkant opengedraaid moet worden op de maat van een glaasje en dan het glaasje er in persen ?

Materiaal is niet zo heel erg dik , ik denk 1 mm , dus zal het ook verlijmd moeten worden ?

@ ferdinand
Preik reageerd helaas niet op mijn mailtjes en info aanvraag, degene die hij heeft zijn inderdaad voor de caliber 11-15 , niet voor mijn navitimer

't is wel een precisie klusje… maar … als ze het bij Breitling kunnen… dan moet het mij ook lukken… :slight_smile:

Saffierglas is er vanaf 0.8 mm, zou je die 0.2 mm laten uitsteken… dan heb je nog een “ruggetje” van 0.4 mm… moet genoeg zijn lijkt me…

Ik heb zoiets nog niet eerder gedaan… maar als de bodem daadwerkelijk 1 mm is… dan moet het kunnen…

Bij breitling beginnen ze er niet aan en de vintages hebben nooit een display back gehad :wink:

Maar ik zal de caseback eens op dikte doormeten

Maar begrijp ik dat je het wel wil proberen ? Dan stuur ik de caseback wel naar je toe , kun je het zelf bekijken voordat je ja of nee zegt

Ik wil wel een poging wagen ja… als’t onverhoopt misgaat… kun je altijd nog een nieuwe caseback bestellen neem ik aan?..

Note to self… Beitels slijpen… :slight_smile:

Arie Kabaalstra Schreef:

Ik wil wel een poging wagen ja… als’t onverhoopt
misgaat… kun je altijd nog een nieuwe caseback
bestellen neem ik aan?..

Note to self… Beitels slijpen… :slight_smile:

Nope , casebacks zijn er niet , dan moet ik een sloop 806 navitimer vinden die gemiddeld zo rond de 1500 euro kosten :slight_smile:

Dan moet ik vantevoren de draad opmeten… zodat ik een nieuwe kan maken indien nodig… :slight_smile:

dat is me met de Verdal ook gelukt… en als het met een Verdal lukt… :slight_smile:

Arie Kabaalstra Schreef:

Dan moet ik vantevoren de draad opmeten… zodat ik
een nieuwe kan maken indien nodig… :slight_smile:

dat is me met de Verdal ook gelukt… en als het
met een Verdal lukt… :slight_smile:

Ik weet niet of het uitmaakt maar hij heeft geen schroefdraad , is een druk plaat

Drukplaat?.. da’s helemaal makkelijk… hoef ik op de draaibank niet met wisselwielen aan de gang… en dan kan ik em ook nog eens makkelijk opspannen… draai ik gewoon een ring waar ie ingeperst kan worden voor het uitdraaien… zit ie altijd vlak…

Als ik zo meelees, denk ik altijd “waarom denken ze daar niet aan” maar dan is dat al overwogen en zeg ik het voor niets. Maar als het gaat om een caseback van ongeveer 1500€ zeg ik het liever alsnog.

Is het niet makelijker, veiliger om eerst een caseback na te maken en deze daarna te voorzien van glas?

Als dit al besproken is, kun je dit bericht als niet gepost beschouwen

goeie suggestie , had ik nog niet aangedacht

dus niet de originele afdraaien en glas erin maar een geheel nieuwe draaien ?

echter de caseback is toch al helemaal vernield , zeer ernstig gekrast van buiten dus waarom niet deze gebruiken ?, dat was mijn redenatie :slight_smile:

[quote]Misschien Thomas Preik? Bekend van display casebacks voor cal. 321 Speedmasters en Daytonas. Misschien dat ie ook aan Breitlings wil beginnen?

[www.customwatchconcepts.com]

EDIT: goed lezen is ook ern kunst. Op de site staat al een caseback, voor een cal. 11 Navitimer blijkbaar smiling smiley[/quote]

Ik zou gewoon voor deze gaan indien het de juiste maat is. Houdt je het origineel intact en heb je een professioneel afgewerkt exemplaar.

ernst Schreef:

Misschien Thomas Preik? Bekend van display
casebacks voor cal. 321 Speedmasters en Daytonas.
Misschien dat ie ook aan Breitlings wil beginnen?

EDIT: goed lezen is ook ern kunst. Op de site
staat al een caseback, voor een cal. 11 Navitimer
blijkbaar smiling smiley

Ik zou gewoon voor deze gaan indien het de juiste
maat is. Houdt je het origineel intact en heb je
een professioneel afgewerkt exemplaar.

Is complete andere maat , helaas

ReneJK Schreef:

goeie suggestie , had ik nog niet aangedacht

dus niet de originele afdraaien en glas erin maar
een geheel nieuwe draaien ?

echter de caseback is toch al helemaal vernield ,
zeer ernstig gekrast van buiten dus waarom niet
deze gebruiken ?, dat was mijn redenatie :slight_smile:

ernstig vernielde casebacks kun je nog compleet laten restaureren met een laser. kijk maar eens hier: http://forum.tz-uk.com/showthread.php?216809-Lapping-machine-case-example-pics-on-page-3
dus als je niet aan andere kunt komen zou ik 'm niet opofferen.

het zou goed kunnen dat je meer materiaal (dikker) nodig hebt om het glas goed te klemmen dan aanwezig is in het oorspronkelijke deksel. dan heb je een steviger ring nodig. bij doorzichtige casebacks van andere horloges kun je eens afkijken hoe zij dat gedaan hebben.

Met een Laser kun je inderdaad heel plaatselijk je warmte inbrengen… en materiaal oplassen…echter…je wilt niet weten wat zo’n apparaat kost…

Bovendien… als je een beetje gevoel hebt… met een TIG lasapparaat kun je ook heel kleine lasjes leggen… zie maar…

Dat Nabewerken is met een “Lapping machine” gedaan, in goed nederlands een Lepmachine… Leppen is een proces van Fijnslijpen. Metaal op metaal met een slijppasta ertussen… wordt ook toegepast bij het slijpen van keramische afdichtingen, en het vervaardigen van Eindmaten…

Maar… Kijk goed naar de foto’s…

Voor:

Na

Als je nu kijkt naar de ruimte om de gravering op het vlakke deel van het deksel, dan zie je dat die ruimte na de behandeling wat kleiner is… dat betekent dat er een significante hoeveelheid materiaal is weggenomen…
Daar praat je zomaar over een paar tienden!.. die dikte ben je definitief kwijt!..

Arie Kabaalstra Schreef:

't is wel een precisie klusje… maar … als ze
het bij Breitling kunnen… dan moet het mij ook
lukken… :slight_smile:

Gelukkig altijd bescheiden gebleven!

Ik moet zeggen dat de achterkant van het voorbeeldplaatje er niet echt professioneel uitziet. Dat kan Arie vast beter :slight_smile: