Gisteren een oud Davidoff horloge meegekregen van mijn schoonvader. Denk wel > 30 jaar oud horloge…Hij is er erg aan gehecht en wil graag een nieuw lederen bandje + batterijtje (staat al een tijdje stil is mijn vermoeden)
Wie op dit mooie forum heeft een tip voor een bandje op maat, batterij en/of revisie ?
Als het horloge al “een tijdje” stil staat zou ik eerst voor een batterijtje gaan voordat ik een bandje zou laten maken.
Als het batterijtje is gaan lekken is het bandje misschien wat overbodig.
Draai de schroefjes eens los en haal het bandje er uit? Dan zit je meteen of er iets spannends mee is. Ik gok dat er in een bandje alleen 2 gaatjes gemaakt moeten worden waar de schroefjes doorheen gaan…
en wie weet… misschien wanneer je een “gewoon” pushpin bandje gebruikt kan je tegen het inscheuren
er nog net een stukje afgeknipt bamboe van een saté prikker achter kwijt
Het zou beter zijn om de gaatjes iets groter te maken en er een koperen bouchon (ring) in het gat te plaatsen met een binnenmaat die net om de huls past waar de schroef in wordt gedraaid. Deze ringen, bouchons genaamd, zijn in alle buiten en binnenmaten en dikten te krijgen, dan afvijlen of draaien op de draaibank tot de juiste dikte is gevonden en klaar is Kees of wie dat moet doen dan ook.
succes