Wie kan ik plezier doen met een defect Roskopf Zakhorloge?

Heb nu niet direct een fototje bij de hand.
Een defect roskopf zakhorloge met een kapje uit de emaille.

Niets speciaals maar misschien wil iemand zijn servicen oefenen, hem uitelkaar halen en in de epoxy zetten, een kunstwerk van maken whatever.

Om het eerlijk te houden, geef je reden en ik beslis naar eer en geweten aan wie ik hem geef (of indien de redenen gelijkend zijn doe ik gewoon een random-number generator).

Ik stuur hem op in een bubbelenvelopje. (paypal van de verzendkosten wordt ten zeerste geapprecieerd).

9 likes

Bijzonder leuk initiatief! Ik laat hem voorbij gaan omdat er zonder twijfel mensen zijn die er meer aan hebben dan ik, maar ik wilde even zeggen dat ik dit leuk vind vanuit zowel een community als een recycling gedachte :wink:

1 like

Goed idee en tof dat je het aanbiedt! Ik laat hem voorbij gaan maar het zegt iets over jou en de kracht van het HF forum.

Ik heb wel interesse. Ik heb ook een Roskopf zakhorloge dat niet loopt. Wellicht kan ik van 2 uurwerken 1 lopend uurwerk maken.

1 like

Ik had wel interesse om te oefenen, maar omdat Scudo er al een heeft en ven 2 1 wilt maken laat ik hen voorbij gaan.

Goed bezig :thumbsup:

Leuk idee ik ben ook fan van zakhorloge’s.
Ik geef mijn stem aan Scudo ,die kan er nog iets mee doen.

Stuur je me eens een PM voor de afhandeling?

Ik stel voor dat de oefening openbaar wordt zodat iedereen hier ervan kan genieten en leren :smile:

3 likes

Je hoort het @Scudo leg je camera maar al klaar naast je pincet en tournevisen :wink:

3 likes

Ik ben voor! :smiley:

1 like

:cinema:

Ik ben iemand die als ie aan het werk is niet elke keer een foto gaat maken, maar ik kan jullie melden dat de oefening geslaagd is, maar niet helemaal…

Ik dacht namelijk een andere Roskopf te kunnen reanimeren met dit uurwerk. Helaas had mijn andere Roskopf een kleiner kaliber uurwerk en dus bleef er niets anders over dan proberen het horloge van GhentWatch te repareren.
Alle asjes bleken nog heel te zijn en balansas kon vrij draaien, dus dan zou het mogelijk moeten zijn om het uurwerk te laten lopen. Na schoonmaken en netjes monteren loopt de Roskopf. Er zit wel vrij veel speling op de asjes, dus hij heeft wel een en ander geleden in zijn lange leven. Ik heb geen een onderdeel van een andere Roskopf hoeven gebruiken, alles is hergebruikt. Alleen moet ik nog een schroefje hebben waarmee de opwindstift geborgd zit.

5 likes

Hij loopt nog mooi op tijd ook.

1 like

Hulde @Scudo leuk hem terug te zien lopen.
Alle plezier ermee!

Proficiaat en dank je voor de feedback !

Leuk topic. Leuk om te zien dat oude horloge weer een “nieuw” leven krijgt en vooral omdat de oude eigenaar dit het horloge gunt. @GhentWatch en @Scudo bedankt.

Ik ga hem ook nog verwennen met een nieuw glas.

Dat zakhorloge heb je mooi gerepareerd, ziet er ook nog gaaf uit. :thumbsup: