Wie kan me helpen bij de identificatie van deze Maurice LaCroix?

Ik heb geen idee…

Geeft men geen referentienr. mee ? een Valjoux 7750 ?

Wat een slechte foto’s…
Ikzelf gok op een V7750 gebasseerde chronograaf. Zo te zien niet de Chroneo uit de Masterpiece serie, maar een model zonder zichtbodem uit de standaard lijn.

De Chroneo uit de Masterpiece serie heeft de dagaanduiding bij de 3, en de datum bij de 6. Volgens mij zie ik slechts een dagaanduiding bij de 3 op de foto.

Vraag in ieder geval om duidelijkere foto’s. Zowel van de voor- alsook van de achterkant.

Hier nog een foto van mijn ex-chroneo.

Toen ik de vraag stelde had ik 'm al gekocht :sunglasses:
Stond op eBay en ik heb 'm op de gok gekocht. Spannend! De verkoper kan geen betere foto’s leveren anders had hij ze wel gemaakt (klinkt logisch). Ik heb wel (nu achteraf) om een serie- of typenummer gevraagd. Als ik het weet zal ik het natuurlijk meteen posten. Wat ik wel weet is dat het een automaat is, datumaanduiding heeft, nog garantie van ML heeft tot februari 2007 en alle andere boekjes en dozen, saffierglas, kast en band uit edelstaal…

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Le Classic chrono, met een Valjoux 7750; ref.nr. LC6028-SS002-220

Ongelooflijk dat mensen een horloge verkopen via zulke belabberde fotootjes, maar dit houdt het natuurlijk wel heel erg spannend :smiley:

Groet,

Ik denk dat dat 'm is Paul! Niet echt mijn ding, iemand een ML kopen? :smiley:
Nee hoor grapje, ziet er erg leuk uit, ben benieuwd hoe die in het echt “voelt”.

Ik weet zeker dat ie het is!
Het is een prachtig horloge, 40 mm breed en 13 mm (lekker!) hoog, een fantastische band, ik ben er blij mee. Als je goed kijkt zie je trouwens dat de chrono-urenwijzer op 8 uur 0-stelt. Dit was volgens de verkoper nog niet zo toen hij 'm op de post deed. Maar omdat er nog een tijdje garantie op zit en hij me de verzendkosten naar ML wil vergoeden vind ik het niet zo’n probleem. Daarbij, ik heb er 501,01 voor betaald… :smiley:
De (het?) achterdeksel is van staal wat ik eigenlijk wel jammer vind. Als ik 'm naar ML stuur zal ik eens vragen wat een glazen achterdeksel kost. Ik vraag me echter wel af of het Valjoux 7750 uurwerk er een beetje leuk uit ziet als een zichtbodem niet de bedoeling was?

Ziet er goed uit, alleen zou ik er nog een bruin leer bandje op zetten of een zwarte croco.
Heel veel plezier ermee.

Is toch wel heel mooi Henrik…toch maar niet verkopen ?

Groet Peter

mooi klokkie , is het toch nog goed gekomen

Dat heb je alweer goed gedaan Henrik.
Hou daar zelf ook wel van :slight_smile: , lekker (laag) bieden op horloges met onduidelijke foto’s en onvolledige beschrijvingen.
en dan wel uitzoeken of 't allemaal wel klopt, wat je denkt en hoopt dat 't is :slight_smile:

Groet, André

henrik, dat is een mooie aanwinst voor een leuke prijs!

Dat is echt een hele mooie!

Ongelofelijk dat iemand zulke beroerde foto’s kan maken. Maar ja, als je een gokje durft te wagen dan pakt het soms heel goed uit, zoals in jouw geval! :smiley:

lucky you zou ik zeggen.
mooi ding Henrik alweer 1 bij de verzameling.

Je vintage aankopen zijn vaak niet mijn dingen maar van deze wil ik zeggen (tu) (tu) (tu)

Dat zijn nog eens leuke aankopen! Gefeliciteerd (tu)

Heel mooi, van harte. :smiley:

Hij is mooi Henrik, gefeliciteerd.

Kun je de chrono-wijzers niet zelf corrigeren, zoals bij de meeste quarts chronografen ook kan?

Ruud

Gewoon het uurwerk uit de kast en de wijzer verdraaien? Kan het proberen. Maar omdat er nog garantie op zit doe ik het maar niet :smiley: