Wie kan me helpen, certina ds

Beste Forumleden, weet iemand of en waar ik een nieuw uurwerk voor dit klokje te pakken kan krijgen.

En zou er iemand zich aan wagen om dit klokje te repareren. Ik denk gezien te hebben wat er aan mankeert.

Er zit een afdekplaatje(goudkleurig) in het uurwerk die met lagerstenen div radertjes op zn plekkie houd. Naar mijn idee is er bij 1 van die tandwielen de lagersteen(jewel?) kapot doordat vermoedelijk de plaat er op is geschroefd terwijl het rad niet netjes met zn asje in de steen was gecentreerd.(een van de 5)
Daar heeft het wat van weg.

Het klokje loopt dus ook niet terwijl de batterij nieuw is.

Denkt iemand dit te kunnen verhelpen en is zo een klok dan ook nog af te regelen op tijd??

Daar ben ik benieuwd naar.
Wellicht is het uurwerk vervangen makkelijker en misschien wel net zo goedkoop( hahah) dus das nog te overwegen.

bvd en sorrij voor de slechte foto`s

Het betreft overigens een horloge van een fietsvriend/wielrenner die hem ter inzage aanbood.

Hartelijk dank alvast!

Japioow

Hallo Jaap,

de zoektocht verloopt een stuk sneller, wanneer we het werknr. te weten komen :wink:

Tabee

vooralsnog heb ik op het uurwerkje zelf geen nrs kunnen ontdekken, en wat achterop de klok staat is dit: certina ds(turtle) nr 303
542, 7021, 44
7121

Kan je daar wat mee??

gr jaap

toch wat verder gekeken: nabij de batterij staat het nr 251 272 (met een loge ernij maar dat kan ik niet ontcijferen) en aan de andere zijde k3b

Meer kan ik er nu niet van maken.

hgr Jaap

Dat is het eta logo.

http://www.cousinsuk.com/searchresults.aspx?searchtext=251+272+

Bovenaan de lijst staat het complete werk, ik denk niet dat het loont.

Tabee

Soms kun je op eBay nog iets tweedehands vinden als je zoekt op het uurwerk.