Wie kan me helpen, echt of nep? - spoiler: nep DD

Hallo allemaal.

Ik heb een horloge geërfd maar weet er verder niks van. Hij is een jaar of 30 terug gevonden en nooit meer uit de kast geweest. Nu ben ik wel benieuwd of al die jaren een stuk rommel in de kast lag of wel degelijk een mooi horloge.

Wie heeft de kennis om te zeggen of dit een echte of neppe is? Alvast hartstikke bedankt!

3 likes

echt heel erg nep.

8 likes

:point_up:

Zonde van de ruimte die afgelopen 30 jaar.

lamaar, was flauw grapje

Faux!

Ik ben geen Rolex-expert maar wel voldoende geinformeerd om te beamen dat dit rommel is. Erfstuk of niet, jammer maar helaas.

Titel aangepast zodat niet iedereen hier z’n tijd aan verspilt.

1 like

Sorry dat ik je moet teleurstellen maar dit is helaas geen echte Rolex.

Geen probleem, ben blij dat ik nu duidelijkheid heb! Bedankt voor het meedenken! :+1:

4 likes

Je kunt het maar beter zeker weten. :slight_smile:

Een echte is serious money.

Jij weet toch helemaal niks van Rolex :rofl:

:rofl:

Ik heb er niks mee, maar weet er wel iets van :wink:
Nog even en dan word ik misschien nog een Rollo boy …

1 like

Nou, dit is wel een echte nepper. Bovendien is het grote voordeel dat het scheelt in de erfbelasting…

Een typische imitatie uit de oude tijd; een jaar of 35 tot 40 geleden. Er zijn ook mooie voorbeelden van Omega imitaties uit die tijd.:slightly_smiling_face:

Internet bestond nog niet, dus je kon niet meteen checken of iets bij benadering echt was of niet.
Ik weet nog goed dat veel mensen in het Amsterdamse nachtleven goede zier maakten met dit soort horloges aan de pols. De meeste mensen stonken daar vol bewondering in…

Dit lijkt veel op een nepper uit de oude tijd, maar ook als ie recenter is dan is ie helaas nog steeds echt nep. :slightly_smiling_face:

1 like

Het was een grapje en ja, mijn beide ouders zijn al overleden.

Staat er op: Swiss movt :neutral_face:

De ijzertijd