Wie kan me helpen

Ik heb van mijn vader een oud horloge gekregen dat hij vroeger kreeg toen hij 12,5 jaar bij Philips werkzaam was. Helaas is de balans kapot. Weet iemand van hier wat voor uurwerk het is ? Ik zie niets staan onder de balans of ergens anders op het uurwerk. Herkent b iemand dit uurwerk of heb je een balans hebben van zo’n uurwerk dan houd ik me van harte aanbevolen. Ik zou het uiteraard erg leuk vinden als ik mijn vader zijn oude horloge weer lopend zou kunnen laten zien.

Ik denk dat het een AS uurwerkje is, waarschijnlijk een van de varianten van de AS 1203; zie de site van Ranfft:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&AS_1203

Mogelijk staat het type net als bij dit voorbeeld aan de wijzerplaatzijde, dat is dus wel te vinden bij demontage van het uurwerk. Ik denk dat de meeste horlogemakers hiervoor wel een nieuwe balans kunnen vinden, volgens mij zijn het geen zeldzame uurwerken.

Inmiddels heb ik het type gevonden. Het gaat dus inderdaad om een AS 1203. Dus mocht iemand een sloopuurwerk hebben liggen met een goede balans…ik hou me van harte aanbevolen.