Wie kan me me meer vertellen over deze horloges

Hallo horlogeliefhebbers,

Mn eerste post op deze site, leuk !

Al lang geinteresseerd in horlogens en sinds enige tijd kijk ik om me heen op zoek naar leuke oudere (vooral 70’s) horloges. Ik ben een relatieve leek, dus koop op gevoel; wat me aanspreekt qua materiaal, design, kleur, niet te prijzig…
Leuke horloges om gewoon te dragen en te gebruiken.

Zouden jullie eens willen kijken naar onderstaande foto’s ? (de horlogebandjes heb ik erbij uitgezocht, zijn niet origineel)

De Pontiac kocht ik een half jaar geleden voor 35 euro op de rommelmarkt van eelde. Na de aankoop bleek dat het horloge liep maar dat de wijzers niet werden aangestuurd. Via Repko’s (Groningen Heerestraat) horlogemaker heb ik dit horloge een onderhoudsbeurt laten geven (50 euro). Er is een nieuwe kroon geplaatst en hij functioneert weer zoals het hoort. Eens in de week een minuutje of 1 bijstellen.
Graag zou ik van dit horloge weten van welk jaar ze is. Alle overige aanvullende info is natuurlijk welkom

De La Salle. Heb ik vorige week gekocht op dezelfde rommelmarkt voor 40 euro. Het horloge is een automaat, 25 jewels. De kast is volledig rvs. Datum en dag-aanduiding (in het nederlands). Ik kan over dit horloge en merk helemaal niets vinden, behalve dat ‘lasalle’ een top-level merk van Seiko zou zijn geweest. Ik verwacht niet dat dit een vintage seiko is…
Ook hier is alle info zeer welkom.

Alvast bedankt !

Dag Ernst!
Welkom hier.
En gelijk ook een goede start, namelijk met foto’s, waar we hier zo gek op zijn.
Mooi zeg, die Pontiac: was ik maar eerder dan jij op de rommelmarkt geweest :slight_smile:
En een dagaanduiding in het nederlands: gaaf.

Veel plezier hier op het forum.
Je wordt vast en zeker besmet -als dat al niet het geval is- maar er is een troost: er is goed mee te leven.

Welkom!

Enne die Pontiac ziet er goed uit.
Ik ken deze niet met die bezel ziet er zo modern uit voor een Pontiac.

Nog een paar foto’s