Wie kan me meer vertellen over deze LIP genève

Gevonden in de inboedel van een overleden familielid… Wie kan me meer vertellen over het merk en de horloge?
.

Foto onzichtbaar…

Frans merk toch. Denk als je even een lipje intoetst op Google dat je een hele rijke bron van info vergaard😉

Nee, helaas niet, dat heb ik natuurlijk al gedaan. LIP is een frans merk, LIP genève was Zwitsers. Het enige wat ik heb kunnen terugvinden is dat LIP genève opgericht is om de high-end LIP horloges te produceren, verder niets.

LIP is een zeer verzamelwaardig merk, leuke klokjes in vaak opvallend design, deze zou ik wat dat betreft eerder conservatief noemen. Zijn de puntjes beschadigingen in het glas of de wijzerplaat?

Mijn excuses , niet verder gekeken dan mijn ’ lip ’ . Toch ook even gaan zoeken, kan idd niets concreets vinden. Gelukkig zullen er hier echte kenners zijn die je vast wel kunnen en willen helpen.

De puntjes zitten in het glas, de wijzerplaat ziet er prima uit. Glas is ook plexi denk ik…

Het is wel verstandig om hem even na te laten kijken voordat je hem gaat dragen (ingedroogde olie versneld slijtage), glaasje poetsen, band er op en je hebt een leuk klokje.

1 like

Ik heb intussen nog wat meer info. Bij het voorzichtig opkuisen van de case kwam tussen de lugs de tekst “plaqué g20” tevoorschijn.
Daar ga ik alvast niet rijk van worden :wink:

De lugafstand is 18mm. Doorsnee is 34mm, 43mm lug naar lug.
Tijdens het opkuisen begon het uurwerkje onvermijdelijk te lopen, weet dat dit niet ideaal is maar goed, het geeft wat info:
Geen hacking, geen quick set date, en het tikt vrij langzaam, ik denk 4 keer per seconde.
Het uurwerkje en wijzerplaat zitten wat los in de kast. Glaasje krijg ik niet helemaal mooi gepoetst, en hoewel ik eerst dacht dat alle puntjes op het glaasje zaten, zitten er ook een paar op de wijzerplaat.
Met al deze info, denken jullie dat het de moeite is om een service te laten doen?

Zal 5 keer per seconde zijn; zag op de Ranfft-site dat Lip destijds maar een paar automaten had, met inderdaad een laag tikgetal. Lager dan 5 komt niet voor bij polshorloges.

Ik zie volgens mij ook dat de indexen aangetast zijn. Kortom, het zal niet veel opbrengen na een servicebeurt; maar als persoonlijke herinnering kan het de moeite zijn. Loszittend uurwerk kan duiden op een of twee loszittende/gebroken kastschroeven. Kun je de achterdeksel “veilig” open krijgen denk je…?